Dagstur til Marbella

Så har turen kommet til Marbella.
Nu er det denne by der skal se om den kan leve op til vores strandpromenade kriterier.🙂
Ja vi elsker jo at gå og hvad er så bedre end hav, strand og palmer til den ene side og hyggelige cafeer til den anden. (altså hvis vi lige ser bort fra åbne landskaber og skov naturligvis)

Der går mange busser fra Fuengirola til Marbella. Der går 2 i timen hele dagen og turen tager ca 1 time. (pris Jan-12: 3.05€)
På bussen kom vi i tanke om at vi havde glemt vores guidebog. Så det første vi ville prøve at finde var deres turisinformation.
Vi gik bare rundt, fordi vi viste jo ikke hvor vi skulle lede efter den henne. Vi kom hen til torvet i byens centrum der hedder Plaza de los naranjos ganske nemt og det er også der turist informationen ligger. Der fik vi et kort og hun fortalte lidt om hvad der var at se.

Men vi viste allerede hvad vi ville se. Vi ville se Dalis statuer og strandpromenaden og en masse cafeer!!😉
Der står en masse statuer som er lavet af Salvador Dali, (Det er godt nok kopier, men pyt)
De står på Avenida del mar, som er en hyggelig gade ned til stranden.

Der er mange forskellige men den bedste er den kosmiske elefant.

Nede på strandpromenaden fandt vi en hyggelig cafe hvor vi gik noget at spise og derefter ville vi ud og gå. Vi gik næsten helt til Puerto Banus. Puerto Banus skulle være det virkelig dyre sted på solkysten. Der hvor de virkelig store lystbåde lægger til. Og det kunne være sjovt at se, men vi opgav alligevel at komme helt derhen.
Fra Marbella til Puerto Banus skulle der kun være 5 km. Men på gåben føltes det altså noget længere.😉
Vi kunne godt se havneområdet i det fjerne da vi vendte rundt.

Men tilbage til strandpromenaden i Marbella.
Den er god og den er fin og smuk. God fordi at der ikke er nogen biler. I mange af feriebyerne løber der tit og ofte en trafikkeret vej ved siden af promenaden. Men det gør det ikke her.🙂
Og så er den fin og smuk af de åbenbare årsager. Palmer, andre planter, fine strande, hyggelige cafeer osv.

Marbella midtby var en overraskelse, vi havde ikke forventet os at den skulle være så hyggelig.
Med en masse hvide huse og smalle stræder og gyder og stort set ingen biler.
Vi var et smut oppe og kiggede på ruinerne fra den arabiske borg. Men den var lidt svær at finde. Der var kun lidt tilbage af den yderste mur.

Måske er der mere, men så kunne vi ikke finde det i hvert fald.

Det var dog lidt svært at finde busstoppet på vej hjem igen, fordi det var ikke bare på den anden side af gaden fra den gang vi kom. Vi skulle lige 500 meter længere op ad gaden og den overholdt heller ikke sin køre plan. Men tro det eller lad vær, bussen kørte forbi os 10 minutter tidligere end hvad den skulle fra sin start station og den tog os ikke med.
Vi troede jo vi havde god tid til at finde stoppestedet og stod ved et forkert stoppested på det tidspunkt.
Men heldigvis kører de jo ofte og hvis den næste også kom tidligere så gjorde det jo ikke noget. Den næste bus kom også tidligere, også ca 10 minutter. Så vi overvejer lidt om det er vores køreplan der er forkert!😉

Dette indlæg blev udgivet i Rejse, Spanien og tagget , , . Bogmærk permalinket.