Almeria

Vi har nu sagt farvel til Nerja og er vel ankommet til Almeria.
Vi havde planlagt at være her i en hel uge men har endt op på at blive her 4 overnatninger. Her er hverken særlig meget at se eller at lave.
Da vi så kom hertil og det viste sig at den ene ting vi skal, ikke sådan er ligetil, så var vi glade for at vi ikke skal få tiden til at gå en hel uge her.

Vi ville jo have været ude i ørkenen hvor mange af de der spagetti westerns med Clint Eastwood blev indspillet.
Man skulle da tro at det var noget der kunne lokke turister til. Men åbenbart ikke nok til at de gider sætte busser ind på ruten.
Man skal have egen bil. Og så kom vi i tvivl… hvis det ikke er noget ved, skal vi så virkelig bruge vores penge på at leje en bil og benzin, og så koster det desuden en formue at komme ind.
Ja… Jeg synes altså at 17€ er mange penge for noget som der ikke engang er grundlag for en bus at køre efter.

Men det andet vi skal her, nemlig ud i national parken Cabo de gata, det skal vi. Vi var rundt og fandt ud af lidt i dag.
Der er 2 selskaber der kører dertil.
Alsa kører til byen Cabo de gata, tror jeg nok.
Den kører i hvert fald ikke til San Jose, som er den by inde i national parken som den anden bus kører til. Og hvilket der er bedst det ved jeg ikke.
Det andet busselskab, hedder Bernardo, men de havde ferielukket i deres billet salg så dem kunne jeg ikke spørge. Men vi så deres busser på gaden. Så det var ikke hele firmaet der holdt lukket 😉

Hvad har vi så lavet i dag foruden at være på turistkontoret og på busstationen.
Jo, vi fandt deres meget flotte strand og hyggelige strandpromenade, hvor vi gik en meget lang tur. Vi fandt også en cafe som vi syntes var rigtig hyggelig. Den besøgte vi 2 gange. En gang før vi gik tur langs med stranden og en gang til da vi kom tilbage.
Vi var en runde inde i deres historiske centrum med katedral og andre bygninger.
Men har man været så mange andre steder var det faktisk ikke noget særligt. Katedralen havde siesta lukket da vi var forbi, så jeg kan selvfølgelig kun sige hvordan jeg syntes den så ud udefra.
Og der var det bare en stor firkantet klods.

Vi var på jagt efter en park hvor vi bare kunne sidde på en bænk men det var faktisk lidt svært. Jeg orkede ikke flere cafeer. Vi havde allerede været på 3 og jeg havde allerede fået frisk presset appelsinjuice, cola og vand og syntes ikke jeg kunne finde på mere jeg gerne ville have. 😀
Men det er jo dejligt at have sådan nogle luksus problemer.

Da vi gik rundt i gaderne mødte vi lige pludselig John Lennon. Det var en meget pudsig oplevelse. Hvorfor havde han været her i Almeria???

Jeg fik taget et billed sammen med ham og så kunne vi læse at han havde været her i 1966 og at han skrev ”Strawberry fields forever” her. Tænk at denne by kan inspirere til noget som helst 🙂

Men faktisk, Almeria er faktisk det nedbørsfattigste og solrigeste sted i Europa.

Dette indlæg blev udgivet i Rejse, Spanien og tagget , . Bogmærk permalinket.

4 svar til Almeria

  1. Helen. siger:

    Hej Linda.
    Det ser ud til, at I har en rigtig god ferie, sikke nogle flotte billeder, og
    du er rigtig god til at beskrive,hvad I oplever.Dejlig læsning.
    Fortsat god rejse til jer begge.
    Glæder mig til at se dig igen hos Maria.
    De bedste hilsner fra Helen. ( strik ).

  2. lindasnetsted siger:

    Hej Helen
    Tak for kommentaren. Det var dejligt at høre fra dig.
    Og dejligt at du kan lide at læse med.
    Jeg håber at i får strikket en lille smule selv om jeg ikke er der 🙂
    Jeg får desværre ikke selv strikket så meget, vi har jo travlt med andre ting.
    Men en gang imellem er det da blevet strikket en lille smule.

  3. ninna siger:

    Var kan i saktens. Her går vi och fryser 0g en förkylning som icke vill släppa. Kan i ha en forsat god rese.

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

