Cabo de Gata

Tidligt op og tidligt afsted, så vi får noget ud af dagen.
Bussen ud til San Jose kører kl. 10 fra busstationen og turen tager ca en time.
Og det var heller ikke vanvittig dyrt. 2,65€ per næse. Man skal da ikke klage, på buspriser når man er her nede i hvert fald. 🙂

San Jose er en perle af en by, simpelthen super hyggelig.
Busstoppet er inde i ”centrum” og stort set lige ved turistinformationen. Der ville vi ind og have et vandrekort.
Men desværre har vi kun 4 timer her dette skønne sted.
Må blankt indrømme at jeg synes, de spanioler ikke er særlig gode til at lave buskøreplaner.
Der går en bus tilbage til Almeria kl. 15 eller så først 20. Det bliver mørkt ca 18. Så efter det er der jo ikke noget ved at vandre. Havde der bare gået en bus deromkring i stedet for, altså kl. 18.

Vi fik et lille kort inde på turist kontoret, det var bare et over byen, men damen der, tegnede lige ind hvor vandrestierne startede og hvor man skulle gå inde i byen for at finde derhen.
Man kan også købe nogle bedre kort, med flere detaljer, hvis man skal være her i flere dage.
Og det kan stærkt anbefales.
Man vil absolut ikke afsted igen når man vel er ankommet.
HER ER SKØNT!!!!!!!!!!
Fik jeg sagt at her var skønt!!! 😀

Så startede vi vores tur. På hovedgaden ligger der er en masse cafeer. Dem ville vi besøge på vej tilbage. 🙂
Det er hyggeligt at bare slentre rundt i byen, her er en meget afslappet atmosfære.
Det tror jeg dog ikke det er om sommeren, så er der nok anderledes gang i den.

Snart forlod vi byen bagved os og begav os ud i dette meget anderledes landskab, som bærer præg af at det er Europas tørreste og solrigeste sted. Her er altid sommer siges der.. Også i dag!
Her er kaktusmarker…

Ja det er nemlig rigtig, kan man ikke dyrke andet må man dyrke kaktus.
Og I og vi er ikke de eneste som synes det er mærkelig, det gør mit staveprogram også, den vil meget gerne ændre kaktusmarkerne til kaktusbrændevin 🙂

Området er et gammelt vulkanskt område, men bare roligt det er 7 millioner år siden de var i udbrud.
Vi kom ned til en rigtig fin strand, ”Playa de los genoveses”, her spiste vi vores madpakker i skyggen af et lille træ.

Og jeg fandt en rigtigt fin lille konkylie, en sådan en har jeg aldrig fundet før. Troede næsten ikke at sådan nogle var til at finde her i Europa.
Og så fandt jeg et halvt søpindsvin også.

Her var vi så nødt til at vende om, men vi nåede da at gå langs med hele stranden før vi vendte rundt.

Vi mødte en mand fra England som vi stod og snakkede lidt med.
Han var bidt af en gal vandrestøvle og han gik på en rute som går helt fra Cadiz, ned forbi Cabo de Gata og videre op mod den franske grænse nord for Barcelona.

Tilbage i byen igen gik vi lige en lille tur ned til deres havn, hvor der også er en masse hyggelige restauranter.
Og så nåede vi lige at få noget at drikke på en cafe før bussen gik tilbage.

Dette indlæg blev udgivet i Rejse, Spanien og tagget , , , . Bogmærk permalinket.