En ny tunika på pindene

Når man er blevet færdig med en kan man jo passende starte på den næste.

Det er ikke fordi at jeg mangler tunikaer, men jeg fald alligevel for denne her og synes den er så fin, så den blev jeg bare nødt til at lave.

Jeg så den første gang på Marions blog, hvor hun var ved at strikke den.

Hun forhandlede garnet på det tidspunkt, så kunne jeg jo passende købe det af hende, men desværre kunne jeg ikke komme igang med den med det samme.
Jeg skulle jo liiige blive færdig med den anden bluse først.

Men nu…..
Nu er den kommet på pindene og jeg strikker som en gal.
Den skal strikkes nede fra og op og det skal kun være glat, det kan godt blive lidt kedeligt i længden men det er genialt at have med på arbejde. da man ikke behøver at tænke så meget over, hvad det egentlig er man sidder og laver.😉

Men det kan også blive lidt for kedelig, så der har sneget sig en lille snoning ind i opskriften, hvor der egentlig ikke skulle være noget😀

Tunikaen har en 15 cm slids i hver side, hvor jeg laver en snoning ude i siderne på begge stykker, der hvor stykkerne skal sættes sammen fører jeg snoningerne sammen og så skal der følge en snoning hele vejen op til ærmegabet.

Garnet kommer fra et norsk firma der hedder: Dalegarn
De laver mange rigtig fine ting, og også nogle anderledes designs med en masse farver.
De har også nogle meget lækre garner.

Min tunika skal strikkes i deres Royal Alpakka og det er også det jeg har valgt at gøre.

Dette indlæg blev udgivet i Håndarbejde og tagget , , . Bogmærk permalinket.

7 svar til En ny tunika på pindene

  1. marion siger:

    Den glæder jeg mig vildt til at se færdig og fed ide med snoningen hvorfor tænkte jeg ikke selv på den, min er lige pt en ufo men den kommer nok igang igen🙂

  2. Linda siger:

    Ja, så kom jeg endelig igang med den, og jeg glæder mig også til at kunne vise den frem.😉
    Ja, du skal nok komme igang igen. Alt til sin tid. Jeg synes jo det lyder vanvittig spændende med dine egne designs!!

  3. Pingback: Tunikaen fra Dale | Lindas-netsted

  4. Bente siger:

    Den ser skøn ud🙂

  5. Bente siger:

    Er du da færdig????????????

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

