Så langt er jeg nået

med min tunika!!

Jeg synes selv jeg er kommet ganske langt. Og det vokser for hver dag.
nogle dage kun med nogle få pinde. Men lidt har jo også ret.

Som I kan se går det fint med snoningen.
Og jeg har lukket af midt frem til de hæklede firkanter som skal være der.
Og for at ikke kun strikke derudaf og for at få en lille smule afveksling, så har jeg da også begyndt at hækle de små firkanter.

De her blomster firkanter skal jeg hækle 12 af i det hele.
4 til forstykket og 4 hver til hvert ærme.
Derefter skal jeg hækle 12 mere i oldemor firkanter.
Sådan nogle har jeg hørt en masse om men aldrig selv hæklet, så det skal nok blive morsomt, håber jeg!

Dette indlæg blev udgivet i Håndarbejde og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

6 svar til Så langt er jeg nået

  1. Den vokser og vokser din trøje, det er flot. Sjovt du aldrig har prøvet at lave oldemordsfirkanter, det er ret sjovt, men vær glad for at du kun skal bruge 12 stk. og ikke til en helt tæppe. Det kan nemlig hurtigt blive et flere-års-projekt, som det gjode for mig *haha*

  2. marion siger:

    den bliver da bare så flot din tunika 🙂 den glæder jeg mig til at se færdig 🙂

  3. Linda siger:

    Tak Marion!
    Det er altså noget dejligt garn du har sent mig. Selvom jeg kun skal strikke glat lige nu så synes jeg det er sjovt, meget fordi garnet er så lækkert at strikke med.

    • marion siger:

      Hvordan går det med din tunika, er lidt nysgerrig om at høre din mening om det garn fordi har en veninde der har strikket noget andet i den og hun synes også det var lækkert at strikke i, men når det blev færdigt var det ligesom om det voksede en del, så er meget nysgerrig for at høre din mening 🙂

      • Linda siger:

        Den er faktisk færdig, og jeg har også brugt den en del. men den skal lige vaskes og presses før der kommer billeder på bloggen.
        Fordi det ser ikke så godt ud når den ruller længst ned.
        Jeg mangler også de 2 broderier på ærmerne og må nok indrømme at jeg ikke ved om de kommer på.
        Men at den vokser, det synes jeg ikke at jeg har oplevet.
        Jeg synes den sidder godt på mig og holder pasformen.
        Og garnet er som sagt rigtig lækkert at strikke i.

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

