Tasker af Earl grey og grøn te…

… Næsten!!!

Men jeg er bare så glad for at jeg har kommet igang og at jeg faktisk kan tage mig sammen til at flette og sy, selvom Henriette ikke sidder ved siden af mig.
Selvom det jo også er super hyggelig når vi laver noget sammen.


Jeg er færdig med at flette til begge tasker og har sat dem sammen til ringe.
Det at sætte dem sammen til ringe er en proces jeg nok aldrig vil blive helt vildt god til.
Men jeg samler dog ideer rundt omkring og på et tidspunkt må der vel komme en måde der ikke er sådan et pille arbejde.
Men jeg vil da sige, at jeg selv synes, at jeg klarede det rimelig godt i denne omgang.

Jeg begynder med at sy dem indvendigt.
Jeg syr mine tasker med almindelig hæklegarn og indtil videre har det fungeret rigtig fint.
😉 Men så har jeg jo også kun lavet 1 taske før.

Når jeg har kommet hele vejen rundt, så stikker jeg nålen igennem det lille hul som er mellem de 2 ringe og så giver jeg den også en omgang på ydersiden.
Det bliver tasken altså rigtig pæn af, og har man lagt et så stort arbejde i at lave en taske, ville det være torske dumt at springe denne detalje over.

Det er så hvor langt jeg er kommet nu.
Disse 2 rør skal forhåbelig snart blive forvandlet til 2 rigtig flotte tasker.

-Jeg mangler nu at sy bunden sammen på dem.
Jeg havde overvejet at give dem en bred bund. Men kunne læse hos Helene at hun plejer at lave bunden først og så finde ud af resten bagefter.
Måske er det sværere at lave en bund i de rigtige mål til en eksisterende taske, end det er at lave en taske til en eksisterende bund???
-Jeg mangler at sy lynlås i.
Dem skal jeg ud og købe og så skal jeg jo finde nogle i farver der matcher.
-og til sidst mangler jeg Hanke.
Jeg har besluttet mig for at jeg skal bruge dåseclips til hank.
Hvordan det kommer til at se ud kan I se her, i indlæg 35.
Jeg er lige blevet gjort opmærksom på, at man ikke kan se billeder på Rokken.dk hvis man ikke er medlem af dette forum. Så hvis I vil se en taske med denne hank, må I enten melde jer ind i dette håndarbejdsforum (det er gratis) eller vente på at min taske er færdig.

Dette indlæg blev udgivet i Genbrug, Teposefoldning og tagget , , . Bogmærk permalinket.

3 svar til Tasker af Earl grey og grøn te…

  1. Hvor er du bare nået langt med dine 2 tasker. Det må jeg nok sige. Glæder mig til at se dem færdige og med lynlås og hank. Den hank må du vise mig en dag, jeg læste inde på Rokken.dk hvordan den var lavet, men er ikke helt sikker på at jeg forstod det korrekt.
    Men det lød til at du havde fået forståelse for hvordan den skulle laves?
    Vil jo vildt genre også have hanke til mine tasker🙂
    Ang. det med bunden, tror jeg desværre du har ret, man skal starte med den, og ikke slutte af med den, så det duer nok ikke til dine to eksisterende tasker. Men vores næste projekt kunne jo være at starte på en taske med flad bund.

  2. Linda siger:

    Ja, det er bare at gå til den igen og prøve med flad bund på de næste tasker.
    Jeg ved bare ikke rigtig hvornår det bliver.
    Mit program for den næste uge er ganske hektisk. Det kunne ellers være hyggelig til en gang folderi!!!
    Faktisk tror jeg godt at jeg kan om torsdagen, hvis du kommer hjem til mig.
    Jeg skal til Sverige sen eftermiddag eller tidlig aften. Men har taget hele dagen fri.

  3. Pingback: Taske af PickWicks Earlgrey | Lindas-netsted

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

