Flettet taske med flad bund

Så var det på tide med en ny udfordring.
-Hvordan laver man en taske med flad bund??

Mig og Henriette besluttede os for at prøve. Så en dag hjemme hos mig gik vi igang.

Henriette havde fået sin mor til at printe en vejledning ud fra nettet og den sad vi så og nærstuderede.
Vejledningen kommer fra Helenes blog og I finder den lige her.

Vi syntes at starten var en lille smule indviklet. Det var lidt mærkeligt at nogle af firkanterne skulle ligge over hinanden og nu efterfølgende synes jeg stadigvæk det er lidt synd at de gør det.
Men det bliver ikke anderledes når man laver bunden på den måde.
(Jo, det kan det hvis man laver den på den rigtige måde, læs her)

Det kan også være, det er fordi at de tapede teposer bliver lidt for tykke. Men man kan meget tydeligt se niveauforskellen.

Når man har fået bunden syet sammen, så fint man nu kan, så er det bare at gå igang med at folde og flette og lave ringe, på samme måde som før.
Og så begynde at sy dem på. Jeg var så spændt på hvordan det ville se ud, så jeg var nødt til at sy ringene på løbende.
På de tidligere tasker har jeg syet dem både indvendig og udvendig. Men af indlysende grunde er det ikke muligt at sy dem indvendig når man starter med bunden. Der er simpelhen ikke plads til nålen.

Jeg har faktisk taget tid på hvor lang tid det har taget mig at lave denne her taske.
Jeg har en lille notesbog, hvor jeg har skrevet ned dato og tidspunkter for hvornår jeg har flettet.
Og indtil videre har jeg brugt 23,5 time.

Da jeg havde flettet i 22 timer var jeg kommet så her langt:

Tingene der ligger forran er ting som minimum skal få plads i tasken.
Det store test var om det hele nu kunne få plads der nede!!🙂

Som I kan se kniber det en lille smule:

Jeg mangler stadigvæk at sy lynlås i tasken og det kommer den at blive en lille smule mere sammentrukken af.
Så der var ingen vej udenom, jeg måtte lave en ring mere.
Så 1,5 time senere var 50 lapper mere tapede, foldede, flettede og påsyede.
Det har jeg desværre ikke noget billed af, men jeg kan da afsløre at nu kan tingene meget bedre være nede i tasken.😉

Hvis I kiggede på billedet, så I at min grønne taske også er blevet syet sammen i bunden. Det er faktisk min Earl grey taske også, det var den bare ikke den gang jeg tog billedet.🙂
Da det var gjort, kunne jeg se at også de er blevet lidt for små.
Den grønne har jeg flere teposer til, så den skal også have en ring mere på.
Men min earl grey taske må forblive i den størrelse den har, fordi den har jeg ikke nok poser til at lave endnu en ring.

Dette indlæg blev udgivet i Genbrug, Teposefoldning og tagget , , . Bogmærk permalinket.

7 svar til Flettet taske med flad bund

  1. Stop! Du skal ikke sy din earl Grey sammen, jeg har masser af de teposer du må få. Det ville være syndt hvis den ikke bliver stor nok.

    Ellers flotte tasker, godt du får lavet lidt selvom vi ikke er sammen. Smiler🙂

  2. Linda siger:

    Tak for det Henriette, Men har jeg ikke allerede fået alle dem du havde??
    Det er måske bare mig der husker forkert.
    Det er den gamle slags jeg bruger. Jeg bruger 60 til en omgang.

    Hvordan er det gået med din, med flad bund??
    Har du fået den syet sammen?
    Jeg synes min er blevet lidt for lille. Tror at den næste skal have mindst 25 i bunden.

  3. Stephanie siger:

    Hej. Super fede tasker, men lige et spørgsmål, hvordan folder du de teposer? Når jeg laver punge bruger jeg kagfeposer osv

    Send gerne en mail til mig🙂

    • lindasnetsted siger:

      Hej Stephanie!
      Tak for din kommentar.
      Jeg lærte at flette af Helene som har bloggen “genbrug blir guld” og hun har nogle rigtig gode vejledninger. (Jeg linker til hende oppe i indlægget kan ikke finde ud af det her i kommentaren)
      Men jeg kan læse at du fletter selv og jeg tror at jeg fletter på samme måde som du.
      Der er ikke nogen forskel på om du fletter med kaffeposer eller teposer.
      Kun det at teposerne bliver du nødt til at tape før du folder dem. Både fordi at tråden du syr sammen med ikke skal skære igennem papiret og så bliver den lidt vandafvisende.

  4. Pingback: Nu med korrekt flad bund | Lindas-netsted

  5. Rikke siger:

    Hejsa
    Hvorfor laver du ik ener til bund ???
    Så bliver du fri for at bruge så mange te poser !! Og det er også nemmer at sy sammen !! 😉
    Rikke

    • Linda siger:

      Hej Rikke.
      1000 tak for din kommentar. 🙂 Hehe, jeg lavede ikke enere fordi jeg ikke vidste at man kunne det dengang.
      Det ved jeg nu og bruger det også engang i mellem, Senest på den taske jeg er i gang med lige nu.
      Men dette indlæg er tilbage fra 2012, hvor jeg lige var startet med at flette.🙂
      Det var ikke så populært endnu og man kunne ikke rigtig finde nogen inspiration på nettet.🙂
      Det kan man heldigvis nu.

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

