Taske i Pickwicks Blackcurrant

Sådan, nu er den næste taske færdig.
Det er tasken, hvor jeg prøvede for første gang at lave en flad bund efter Helenes vejledning.

Dette var også tasken som jeg tog tid på, hvor lang tid det ville tage at gøre tasken helt færdig.
Og jeg må indrømme at jeg undervurderede mine evner en smule…

…Jeg skrev, i et tidligere indlæg, at jeg regnede med at det ville tage mig 40-50 timer at færdiggøre en taske.
Men så lang tid tager det altså ikke 😉
Det har taget mig 30 timer at lave tasken og det er incl.
-klipning
-tapning
-foldning
-fletning
-syning
-hank
-lynlås

Så det tager en lille arbejdsuge at lave 1 taske.

Jeg er selv blevet rigtig godt tilfreds med tasken.
Jeg har endnu ikke besluttet mig for hvad der skal ske med tasken. Om jeg skal give den som gave til nogen eller jeg skal sælge den.
Det må tiden vise og i mellemtiden fletter jeg videre på mit nye projekt…

Hmmm… det er bare lidt synd for min earl grey taske at jeg allerede er begyndt på en ny taske, fordi så skal jeg virkelig tage mig sammen for at få den færdiggjort.

Hanken er også på denne lavet af dåseclips. Jeg har brugt den samme fremgangsmåde som på min grønne taske.
Men jeg mangler stadigvæk nogle fler billeder for at kunne lave DIYn.
Men jeg håber at det bliver snart…
… Det er så yderligere et incitament til at jeg skal gå igang med min earl grey taske igen.

Som noget nyt vil jeg prøve at huske at skrive en lille infoboks, når jeg laver noget nyt.
Det har jeg set på andre blogs og det kan man jo godt have lidt nytte af!!!
Er der andre forslag til hvad jeg skal skrive i infoboksen hører jeg det gerne!!!

Infoboks:
Materiale: tapede Pickwick teposer
Mærke: blackcurrant – solbær (med stort grønt blad rundt Pickwick)
Antal lapper: 444 stykker 8*50 + til bunden
Lappernes størrelse: 5 * 11 cm
Taskens mål (b+h): 22 * 18 cm
Hank: 240 dåseclips

Dette indlæg blev udgivet i Flettede tasker, Genbrug, Kreativ og tagget , , , , , . Bogmærk permalinket.

4 svar til Taske i Pickwicks Blackcurrant

  1. Super flot taske. Men jeg har jo set den irl, så heldig jeg er.

    Flere ting du kunne skrive Info boksen, f.eks hvor mange teposer der er gået til tasken og hvor meget den måler i højde og bredde. Måske også hvor mange dåseclips du har brugt, samt hvor lang hanken er.

  2. marion siger:

    sikke en fin taske du igen har lavet 😉

    Jeg ville aldrig kunne lave sådanne en taske det er jeg simpelthen for klumset til er slet ikke til at folde det kan min tålmodighed slet ikke klare, men synes det er flot dem der kan 🙂 og stor respekt for det kæmpe arbejde det må være.

    • Linda siger:

      1000 tak Marion!!!
      Nogle ting har man jo interesse for og andre har man ikke. Man kan jo heller ikke nå det hele.
      Selve foldningerne til tasken er rigtig nemme og helt simple, men det er meget tidskrævende, så man skal vælge at prioritere det.

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

