Dyrehaven i maj

Så er det blevet tid til endnu en lille tur ud i Dyrehaven.
Sidst vi var i Dyrehaven var i martsmåned, som jo var en af de første dejlige forårsdage.
Den viste sig jo at være en af de eneste, lige siden har det blæst, regnet og bare været alment gråt.

Vi gik nogle nye veje denne gang og kom forbi disse mærkelige træer.
Se deres rødder:

Det ser lidt trolleagtig ud, synes jeg.
normalt er hele dette område fyldt af vand og det er nok derfor at træernes rødder er kommet til at se sådan ud.
På den anden side af vejen er der nemlig stadigvæk meget vand og der ser træerne ud på samme måde.

Jeg skrev jo om den tradition jeg havde hørt om at man skulle klæde sig i hvidt og spise sin medbragte frokost på Hvidtjørns sletten.
Den har jeg fået i en anden version nu… at det skulle være i pinsen man gjorde det.
Men jeg kan ikke rigtig få noget af det til at passe.
-I Pinsen der er hvidtjørnen afblomstret, så giver det jo ikke nogen mening at klæde sig selv i hvidt at spise der… Det synes jeg i hvert fald ikke.
-Og medens hvidtjørnen blomstrer er det næsten for koldt at sidde på jorden nedenunder og spise i længere tid.

Gad vide hvilken der er den rigtige version af denne tradition???
Det kunne jo godt være at der var en helt 3. version også…

Ikke en tur til Dyrehaven uden at have set hjorte.
I dag så vi en stor gruppe af kronhjorte og dem spiste vi også mad sammen med.

Dette indlæg blev udgivet i Sjælland, Ture i Danmark og tagget , , . Bogmærk permalinket.

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

