FRILAND


Sidste weekend var jeg på besøg på Friland.
Jeg har nemlig en veninde der er igang med at bygge hus der. Hendes helt eget halmhus!!!

Friland ligger på Djursland, lige ved den lille by Feldballe.
På Friland bor der en masse frilændere som er igang med at bygge sine egne huse i bæredygtige materialer.

Jeg havde planer om at jeg ville skrive disse indlæg for nogle dage siden men så gik jeg lige i selvsving over nogle hjemmelavede solfangere, som er laver af øl/sodavandsdåser.
Og så skulle jeg jo liiiiiiiiiiige, læse den artikel og se den video på youtube. Både af egen interesse, men også for at få noget baggrundsviden til at skrive min blog.

IIIIIIHHHHHHHH!!! hvor kunne jeg dog godt tænke mig mit eget hus en gang imellem, hvor jeg ville afprøve alle disse ting.
Men det er kun engang i mellem, når jeg læser om sådan noget spændende noget. 🙂
Fordi sådan i almindelighed er jeg yderst tilfreds med mit liv og sådan som mig og John har valgt at leve det.

Selvfølgelig fik vi også arbejdet noget, det var jo det der var hovedforemålet med besøget der. Men desværre fik vejr og vind sat en lille stopper for de store planer, men så er det da heldigt at Feldballe by sådan lige kan diske op med lidt gadefodbold og en byfest lige indtil den lyse morgen 😀

GOD LÆSNING!!!!

Dette indlæg blev udgivet i Jylland, Ture i Danmark og tagget . Bogmærk permalinket.

2 svar til FRILAND

  1. Camille siger:

    NÆÆÆÆJ er hun selv ved at bygge hendes eget hus??? Det vil jeg oz!!! Jeg aner bare ikke hvordan man bygger sit eget hus, jeg ved ikke en hujende fis om det, men jeg ved hvordan dte skal se uuuud ;0))) Hvordan gør hun det? altså helt uden sådan nogen byggemænd eller hva??? ;0) Jeg har i mange år tænkt på det….de sidste 5 år faktisk ;0) Og kunne jeg evt få lov til at spørge hende selv? jeg har jo mange mange spørgsmål ;0) Kærligst Camille

    • Linda siger:

      Hej Camille!!
      Tak for din kommentar. Jo hun bygger selv.
      Men ikke længere på Friland, hun har rykket teltpælene op, og har flyttet hele molevitten till Fri og fro på Sjælland.
      Mange som har bygget deres eget hus har ikke haft nogen baggrund for at gøre det men har alligevel gjort det.

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

