Det var vist en ommer :-(

Da vi tog til Skotland, skulle jeg have noget strikketøj med der ikke fyldte så meget.
En god anledning til at starte på et nyt projekt🙂

For snart meget længe siden købte jeg noget let-lopi uldgarn til at strikke en “islansk” vest af. Det er denne her:

Billedet har jeg taget herfra.
Siden er på dansk og der er også en masse andre lækre ting, også nogle gratis opskrifter.

Min skal være lyserød med hvide blomster.
Jeg nåede at starte på den før vi tog afsted, så jeg havde nået at beslutte mig for at jeg ville strikke et “sankt hans kors” på ryggen.
Nu vil jeg også have ryggmærke!!!!!
En ganske vigtig detalje, da jeg jo ellers ikke ville kunne strikke videre på den i Skotland, hvis jeg havde glemt bogen om vikingestrik hjemme.😉

Her ser i starten på den.
Her har jeg startet på den rombe som jeg skal strikke symbolet i.
Hvis I husker så har jeg skrevet om det med snoninger indenfor et afgrænset område før.
Sankt hans korset kommer fra “Elsebeth Lavolds” bog “Vikingemønstre i strik”

Jeg knoklede med denne snoning under hele min ferie😉
Jeg havde faktisk ikke så meget tid til at strikke på Findhorn, så jeg knoklede faktisk ikke særlig meget😀

Da jeg kom hjem, fortsatte jeg med de hvide blomster.
Hele tiden så nagede en fornemmelse mig, at den var for lille😦
Men jeg strikkede videre.
Da jeg var kommet så her langt, så prøvede jeg den.

Og ganske rigtig den var for lille.
Den var for stram og for kort.
Den er dog også kort i originalen, så det var egentlig ikke nogen fejl, men den er kortere end hvad jeg bryder mig om.

Så jeg har trævlet det hele op…
Jeps, det har jeg.
Jeg kunne godt få den på, men jeg ville aldrig blive glad for at gå med den, så kunne jeg lige så godt begynde forfra.

Da jeg nu gør det har jeg lige sneget ind nogle flere forandringer i opskriften.
F.eks
-så starter jeg ikke med perlestrik. Det ruller nemlig.
Jeg starter med en ganske almindelig rib.
-Jeg forlænger den med ca. 6-7 cm
-Jeg har gået en størrelse op, bliver den så for stor, så overvejer jeg at tage ind til talje på den istedet for.

Dette indlæg blev udgivet i Håndarbejde, Strik og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

7 svar til Det var vist en ommer :-(

  1. marion siger:

    Æv altså men kan godt forstå, at du trævlede op når den ikke sad pænt🙂 glæder mig til at se dit færdige resultat🙂

  2. lindasnetsted siger:

    En af de ting man lærer som strikker, at trævle op🙂
    Og at ikke give op, jeg skal nok blive færdig med den igen.
    Og så kommer der billed af den, med mig indeni🙂

  3. reslevelpo siger:

    Hej Linda! Bedre held med næste forsøg på din strikketrøje. Mange hilsner Din Eks-Onkel.
    PS! Jeg var i øvrigt til 70 års fødselsdagsfest i går sammen din fætter (1 stk.) og kusiner (2 stk.).

    • Linda siger:

      IHHHH altså!!🙂
      Mysteriet breder sig.
      Det er nemlig sådan at jeg har omkring 50 fætre og kusiner.
      Så din ledtråd var ikke til så meget gavn.

      Men tak for kommentaren og jeg klør på med trøjen.

  4. Linda siger:

    Hej “Eks”-onkel, Jeg må indrømme at jeg snød lidt🙂
    Jeg har fået hjælp af Randi og Ann med at finde ud af hvem du er.🙂
    Jeg synes det er super hyggeligt at du læser med!!!

  5. Mitzie Mee siger:

    Ærgerligt at skulle trævle op, men hvor er farverne fine. Er sikker på at du bliver glad for den, efter at størrelsen er blevet justeret:)

    • Linda siger:

      Ja, det var ærgerligt, det er mange timers arbejde. Men jeg var nødt til det hvis jeg nogensinde skulle komme til at bruge den.
      Man skulle næsten ikke tro det var en islandsk opskrift, men snarere en asiatisk til mindre mennesker.
      Jeg har (indtil nu) aldrig nogensinde strikket i størrelse large før. Og troede ikke det ville komme til at ske. 😉

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

