Raw- Chokolade is

Det tog lang tid, men nu har John smagt min første Raw-food ting.
Jeg fik jo nogle smagsprøver og opskrifter da jeg besøgte Monique på Friland.

Vi har nu fået en fuuuuuud processor. Min mor havde 2 og så kunne vi jo lige så godt få den ene.
Det er en sød lille en og sådan her ser dyret ud.🙂

For ganske længe siden havde vi nogle bananer som vi ikke nåede at spise før de blev lidt for modne.
Men i stedet for at smide dem ud, skal man bare skære dem i mindre stykker, smide dem i en frysepose og smide dem i fryseren.
Når man har nok bananer i fryseren…
Det bestemmer man jo selv, hvor stor portion man vil lave. I denne opskrift skal man have 4.
…Så er det tiden at lave is😉 MUMS!!!!!!
Dette var de ting vi brugte til at lave is:

-De frosne bananer
-Vaniljesukker
-Kakaopulver (Det findes raw, men jeg bruger bare den almindelige)
-Sirup (det er vist mere korrekt at bruge f.eks. agavesirup, da den jeg bruger her har været varmebehandlet)

Først blendede jeg kun de frosne bananer i et stykke tid og kom derefter resten af ingredienserne i.
Jeg syntes dog det så mærkeligt ud.

Sådan mente jeg altså ikke at det skulle se ud.
Men gav det lige en omgang mere i food processoren og lige pludselig kom det til at se sådan her ud i stedet for.

Mums!!!

Så skulle der bare gøres klar til Lørdags hygge:
Et spil TP og is!!🙂

Dette indlæg blev udgivet i Det andet og tagget , , . Bogmærk permalinket.

7 svar til Raw- Chokolade is

  1. marion siger:

    ser særme lækre ud🙂

  2. marion siger:

    der skulle stå sørme🙂

  3. Linda siger:

    Tak!!
    Det smager også rigtig godt.
    Også skulle det jo også være relativt sundt🙂

  4. reslevelpo siger:

    Hej Linda! Du ser ud til at være meget – meget kreativ. Hilsen din eks-onkel.

  5. Mitzie Mee siger:

    Det ser vildt lækkert ud. Jeg har hørt så meget om raw-food og en af mine veninder har endda truet med at lave en raw-foodkage til mig. Efter at have set din lækre is, glæder jeg mig dog til, at hun går i gang:)

    • Linda siger:

      Du kan uden angst glæde dig!!🙂
      Det smager rigtig godt. Jeg har også prøvet gulerodskage med “ostetopping”. den var også meget god.
      Jeg mangler dog at have smagt en chokoladekage. Det tror jeg jeg vil prøve næste gang.
      Glæder mig til at høre hvad din veninde finder på!!

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

