Nu med korrekt flad bund

Ich habte ein fehler gemacht!!!🙂
Jeg er helt sikker på at habte er datid på tysk!😉

Når jeg fletter, vil jeg jo gerne at det skal blive ordentlig og det skal se flot ud.
Men når det er første gang man prøver lykkes missionen ikke altid.

Mit første forsøg på at lave en taske med flad bund, mislykkedes.
Den lavede jeg efter Helenes anvisninger, da den var færdig var jeg overhoved ikke tilfreds med den.
Og da jeg ikke ville bruge hendes bund mere, måtte jeg igang med at eksperimentere selv.
Men hold da op hvor er det tidskrævende og jeg kunne ikke rigtig finde en god metode.
Til sidst slog jeg mig til tåls med en variant, hvor der godt nok kommer en lille flap.
Men 100 gange hellere den lille flap end det dobbelte lag.

Men nu…
For ikke så længe siden…
Var jeg hjemme hos Henriette og hun havde også en anden foldedame på besøg.
Hun kunne fortælle at grunden til at vores tasker er så “grimme” er fordi at vi lige har overset en lille detalje.
Den stod ikke i Helenes vejledning, men skulle gerne gøre det nu!!🙂
Man skal flette spidserne, som ligger dobbelt, med hinanden.
Da det er gjort kan man stort set ikke se at det er dobbelt lag.
Man skal sy det meget stramt.
Gør man bare det bliver det rigtig fint.

Dette betyder at jeg går tilbage til denne flade bund og ikke kommer til at arbejde videre med den flade bund som jeg selv eksperimenterede mig frem til.

Jeg arbejder dog videre på den DIY med de halve specielled.
Men jeg mangler stadigvæk nogle billeder.

Hvad sker der så med den taske som nåede at få den forkerte bund.
Jeg troede jo den skulle se sådan ud, så jeg nåede at give den væk i gave.
Men overvejer at hjemkalde den og rette den. Tror nemlig ikke det er så svært at få bunden lavet rigtig.

Dette indlæg blev udgivet i Flette, Genbrug, Kreativ, Teposefoldning og tagget , , . Bogmærk permalinket.

16 svar til Nu med korrekt flad bund

  1. Ninna Pedersen siger:

    Når men det fik ju en lyckkelig slut. Er man bare envis som en åsna, så går det.

  2. marion siger:

    ja jeg sidder og er altså en anelse skuffet for troede så også jeg fik din taske at se🙂

    men dejligt at det er lykkedes for dig🙂

    • Linda siger:

      Det må du undskylde.
      Men selve tasken er en julegave, så den bliver ikke vist endnu.
      Men syntes lige jeg blev nødt til at skrive om bunden, jeg får nemlig rigtig mange hits på “flad bund”.
      Så ville det være rigtig ærgerligt at dem der leder efter en flot bund kommer ind og ser min som jeg har lavet forkert.

  3. Pingback: Flettet taske med flad bund | Lindas-netsted

  4. Hvor er det bare dejligt at vi fik lært at lave en taske med flad bund rigtigt. Tak til Diana for vejledningen🙂

    Jeg har også fået flettet min første taske med “rigtig” flad bund, og er så glad for resultatet må jeg sige.

    Jeg glæder mig til at se din lemon taske færdig.

  5. Mitzie Mee siger:

    Det var da en fin grøn farve:)

    • Linda siger:

      Tak!!🙂
      Den er lavet at pickwiks lemon te som faktisk mest er gul, jeg skulle kæmpe lidt med at finde ud af at få den så grøn som mulig.🙂

  6. Tina siger:

    Hej er det nogen som ligger dobbelt,når du laver din flade bund? Syntes det ser svært ud.og når jeg har 52 i mine ringe,hvor mange skal der så være i min bund? På forhånd tak

  7. Tina siger:

    Hvor skønt et sted:) er det i din bund stadig nogen som ligger dobbelt? Når jeg har 52 i mine ringe,hvor mange skal min ble så bestå af? På forhånd tak

    • lindasnetsted siger:

      Hej Tina!
      Jo, Der er stadig noget der ligger dobbelt i bunden.
      Men når man bare fletter toppene, så at hveranden ligger over og hveranden under så bliver det ikke et grimt lag. Og så skal det sys stramt sammen. Så kan man stort set ikke se det.
      M.h.t dit spørgsmål hvis du har 52 i dine ringe, så skal du efter mine beregninger bruge 44 stykker papir til din bund.
      Der skal være 22 toppe/spidser hele vejen rundt incl. de 2 i hver af enderne.
      Giver det mening???
      Ellers vil jeg gerne gøre et indlæg hvor jeg laver nogle tegnede skemaer, så er det måske lettere at se.

  8. lindasnetsted siger:

    Hej Tina!
    Nu har jeg lavet indlægget. Jeg har prøvet at svare på begge dine spørgsmål der.
    Jeg håber du kan bruge det, jeg er ikke altid lige så god til at formulere mig skriftligt.
    Det er noget jeg godt kunne tænke mig at blive bedre til.
    Så jeg håber det er forståeligt. Men jeg tror nu nok at hvis du har erfaring, at det ikke vil være noget problem.
    Det du ikke forstår af hvad jeg har skrevet, finder du en egen løsning til😀

  9. Pingback: Anders And | Lindas-netsted

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

