Solnedgang på en taske

I hvert fald er det hvad jeg vil forsøge.
Jeg har været en tur i mine gemmer og fandt alle mine forskellige varianter af sort te fra både Pickwick og Lipton frem.

Jeg sad lidt og kiggede på dem og overvejede om jeg skulle smide det hele ud, fordi jeg ikke har på nær nok til at lave tasker af dem og de bliver heller ikke særlig pæne som foldninger på kort.

Så fik jeg den ide at jeg jo kunne prøve at blande dem, men ikke som sidste gang, hvor jeg lavede en masse plamager. Denne gang ville jeg lave en solopgang.

Jeg tegnede en lille skitse, og tænkte den bliver da nok rigtig fin og så gik jeg stolt for at vise den til John.
Men mand som han er og dermed meget matematisk og praktisk kunne jo med det samme se at det ville ikke kunne lade sig gøre.
Ville jeg have en taske i den størrelse jeg plejer at lave, ville der ikke være plads til det hele.

Men det skal ikke slå mig ud, så laver jeg bare en større taske. Men nu viste jeg at jeg skal have fat i en del flere poser.
Jeg ringede til Henriette og hun sagde at hun havde en del.

Dem fik jeg i torsdags, hvor vi var sammen og der fik jeg også hjælp til at tegne min solopgang op på ternet papir.

Den skal tegnes på skrå på papiret for så passer det med fletteretningen.
Jeg sad og tegnede og tegnede.🙂
Jeg kan godt fornemme at jeg skal bruge rigtig mange teposer, men Henriette har sagt at nogle af dem har hun rigtig mange af og nogle af dem er nogle hun aldrig selv vil bruge så jeg håber at jeg i sidste ende har nok.😀

Da jeg var færdig med at tegne med farverne, skulle jeg tegne ringene op. Det er det jeg har gjort med blyant.
På denne måde kan jeg følge mønstret, ligesom i en strikke opskrift.

Jeg glæder mig til at komme igang.
Men det er ikke endnu, jeg har lige noget andet jag skal være færdig med.
Jeg vil gerne have tasker med til pigerne i München og mangler at lave 1.
Og så har jeg fået en bod til Svanholmsjulemarked, så det har jeg også travlt med!!😉
Men efter den 2 december står det på “Solnedgangstaske” og så vil jeg gøre min Alpaca tunika færdig. Det var jo kun i Januar jeg startede på den🙂

Dette indlæg blev udgivet i Flette, Genbrug, Kreativ, Teposefoldning og tagget , , , , , . Bogmærk permalinket.

10 svar til Solnedgang på en taske

  1. Hvor ser det godt ud – glæder mig til at se solopgangs-tasken når den blir færdig, kan godt forstå at du glæder dig til at komme igang. Jeg skal nok finde nogle flere teposer frem til dig.

    Håber du havde en god tur hjem igår, og tak for en hyggelig eftermiddag, i fletteriet’s tegn. Jeg er stadig super forelsket i mit lille penalhus til mine hæklenåle, saks og målebånd mm. Synes mit resultat blev godt.

    Du nåede da også utroligt langt med at klippe earl grey poser – det blir spændende hvor mange tasker der mon er til i de poser jeg gav dig🙂 Haha.

    Knus fra Henriette

    • lindasnetsted siger:

      jeg glæder mig også til jeg kan gå igang med den. Det kribler lidt i fingrene.
      Jeg tænkte på at alle de der rigtig kedelige Lipton Earl grey du sagde du havde rigtig mange af, dem kan du bare give mig en hel stak af så laver jeg bunden af dem.
      Jeg har nemlig tænkt at nu hvor den bliver så stor så skal der en ordenlig bund i også, en af dem med ring rundt.

      Jeg tog mine klippede earl grey med til Sverige i weekenden og jeg har nået at tape og flette ca. 4½ rækker á 56 led.
      Så det går fremad.

      Dit penalhus blev også rigtig fin, jeg nåede dog ikke at se den rigtig efter at du havde fået syet lynlåsen i på den “nye” måde.

  2. Spændende, jeg har også lige flettet hele 3 stk`s som lige er blevet vist frem på bloggen, hvs du vil se dem:-)

    • lindasnetsted siger:

      Selvfølgelig vil jeg gerne se dem.
      Kan jeg bede dig om at “omregistrere” dig her på min blog, så at dit navn ikke linker til din facebookside men til din blog??
      Første gang du skrev skulle du skrive en mailadresse og en webadresse.

  3. Jeg har lige siddet og fundet en hel bunke tebreve til din solnedgangstaske. Nu fik du alt hvad jeg havde af sort te, jeg får dem nemlig ikke brugt selv, måske du hitter på noget andet at bruge de resterende til så🙂

    Fedt du fik flettet så meget i weekenden, det var da helt vildt. Så går det jo fremad på den Earl grey taske – super.

    Jaeh, det må se mit penalhus ordentligt næste gang vi ses. Nu er det jo et jeg altid har på mig, med saks, nåle osv. når jeg skal ud og lave noget håndarbejdsmæssigt, så mon ikke jeg husker at have det med næste gang vi ses🙂

    • lindasnetsted siger:

      Det lyder spændende, med alle de teposer.
      Jeg kan næsten ikke vente med at komme igang.
      Jeg skal jo bruge en del af de kedelige earl grey til det nederste og bunden, men der kommer nok til at blive nogle til overs alligevel.
      Så må vi se hvad de skal bruges til.

      det var dejligt at du endelig fik lavet noget til dig selv!!!
      Jeg fik aldrig set hvad det var du gjorde i starten hvor du syede lynlåsen på.
      Så jeg har ikke begyndt i enden som Diana gør, men har syet en fast på ydersiden.
      Og det bliver godt!!

  4. Pingback: Jeg fletter igen | Lindas-netsted

  5. Pingback: Den flettede taske med solnedgangen – en update | Lindas-netsted

  6. Pingback: Solnedgangs tasken | Lindas-netsted

  7. Pingback: Slut prut finale- så er solen gået ned for sidste gang | Lindas-netsted

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

