Skal vi ha Grillparty, så lad os ha grillparty

Eng
**********************
Siden efteråret har jeg været frivillig i skovhaven inde i Valbyparken.
Skovhaven er en af de mange temahaver som ligger lige ved cafeen.

Normalt er det parkens egne gartnere der passer det, men ikke skovhaven.
Den bliver passet privat af frivillige.
Skovhave er en dyrkningsmetode efter permakultur principperne.
Men det var nu ikke det jeg skulle skrive om nu.
Det har været meningen at, jeg skulle have skrevet og fortalt om haven og arbejdet der før. Men det er bare aldrig blevet til noget.

Billedet blev først taget da der kun var en æbleskive tilbage :-)

Billedet blev først taget da der kun var en æbleskive tilbage🙂


Men idag skulle vi holde Juleafslutning. Med Æbleskiver og gløgg og juleslik.
Og Æbleskiverne skulle selvfølgelig varmes på grillen.

Vi mødtes derude ca. 12. Sådan lidt afhængigt af, hvornår man kunne være derude m.h.t vejret.
Vinden kom ind fra den forkerte side så sneen føg in i vores lille hus. Vi havde dækket op med dug og stearinlys og det hele. Men meget hurtigt var det begravet i sne😉
DSCF6546

Vi tog grillen med om bag ved huset og så ville vi tænde op der.
Det var en lille smule vådt, så det tog lidt tid.
Men til sidst brændte det lystigt.
DSCF6547

Da der var mere læ her bagved huset end inde i huset, endte vi med at slæbe bænken med om til grillen og så blev vores pænt dækkede bord brugt som buffebord.
Her sad vi og snakkede og hyggede og guffede et stykke tid.
DSCF6551

Før jeg tog hjemmefra sagde John til mig.
-Du er for skør🙂
Det er kun skøre mennesker som skal ud og arbejde i en have i snestorm.
Dertil svarede jeg:
– Vi skal ikke arbejde vi skal æde “ævl’skiver”
DSCF6553
Jeg prøvede lige at varme hænderne over de sidste glødder!😉
************
Crazy or not!!!
Since the beginning of this autumn I have been working in a Permaculture garden in Valbyparken.
And today was the last time this year we were going to meet.
very traditional danish style, we was going to have æbleskiver og gløgg.

Dette indlæg blev udgivet i København og tagget , , . Bogmærk permalinket.

2 svar til Skal vi ha Grillparty, så lad os ha grillparty

  1. Ih hvor ser det bare hyggeligt ud. Men tossede er i, at grille i årets værste snestorm. Haha.

    • lindasnetsted siger:

      Kan ikke sige andet end at jeg er enig. Men sjovt var det!!!
      Tror faktisk jeg ville gøre det igen, hvis jeg fik det tilbudt… Bare ikke i den nærmeste fremtid!!😉

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

