Lidt om rejseforsikringer

Vi er jo i gang med at ordne alt der skal ordnes, før vi tager afsted til Argentina.
Og en af de ting som vi lige er blevet færdige med er rejseforsikringerne.

Det med rejseforsikringer kan godt nok være lidt af en jungle.
Man vil jo gerne finde den billigste, men den skal samtidig være god og dække det, som den skal dække.

Vi besluttede os meget hurtigt for at vi ville købe vores rejseforsikring gennem vores forsikringsselskab.
Den er billig og vi synes det ser fornuftigt ud det den dækker.
Men jeg tror nu ikke at de ville sælge produktet, hvis det ikke var i orden.
Det håber jeg i hvert fald ikke!!!!
Det er en årsrejseforsikring, den gælder for hele husstanden, den gælder i op til 60 dage og så er afbestillingen inkluderet.
Det skal vi give den nette sum af 700 kroner for, tror jeg det var.

Jeg har for sjov skyld været rundt og kigget hvad andre selskaber tager.
Det er dog kun Gouda og Europæiske.
Hos de 2 selskaber har jeg undersøgt hvad en ”enkelt rejse” forsikring og hvad en årsrejseforsikring ville koste.
”Enkelt rejse”= en specifik rejse.
Gouda:
Enkel Rejseforsikring i 5 uger: 1900 kroner for 2 personer
Årsrejseforsikring: gælder for hele husstanden, gælder kun i 1 måned, tror nok det er minus afbestilling: 1700 kroner

Europæiske:
Enkelt rejseforsikring i 5 uger: 2700 kroner for 2 personer
Årsrejseforsikring: gælder hele husstanden, gælder kun i 1 måned, afbestilling er inkluderet: 2850 kroner.

Kan det gøres billigere????

Dette indlæg blev udgivet i Argentina, Rejse og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

2 svar til Lidt om rejseforsikringer

  1. Mitzie Mee siger:

    Jeg havde et sommerjob, hvor jeg arbejdede med rejseforsikringer, og mit indtryk er, at de rejseforsikringer man køber gennem sin sædvanlige husstandsforsikring generelt er rigtig gode.

  2. lindasnetsted siger:

    1000 tak for det, det er jeg rigtig glad for at høre.

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

