Min Juleløses jul historik

Så er det den tid på året igen, som jeg glæder mig rigtig meget til.
Det er ikke fordi jeg fejrer jul, det gør jeg nemlig ikke, sådan traditionelt i hvert fald.

I 16 år har jeg nu arbejdet som frivillig i den grå hal på Christiania.
Første gang jeg var med, var i 1997.
Den gang lavede jeg vegetarmad ovre på morgenstedet.
Vi var en gruppe fra Svanholm som stod for at lave det.
Om aftenen havde jeg en tjans i en af barerne.

Sådan blev det ved i nogle år, indtil der kom en ny ansvarlig for vegetarmaden.
Der flyttede vi nemlig ind i den grå hal.
Så fra nu af blev vegetarmaden lavet i selve hallen og vi kunne bedre følge med i hvad der skete i hallen og flere kunne komme og være med til at hjælpe.
Om aftenen arbejdede jeg stadigvæk i en af barerne, altid i den samme. Men år for år fik jeg mere ansvar for den.

2011 var det første år hvor jeg ikke nåede at være med til at lave så meget vegetarmad som jeg plejer.
Vi har igen fået en ny ansvarlig til vegetarmaden, men udover det så kommer ikke ham som plejer at stå for opbygningen af min bar.
Heldigvis er der allerede nogle andre sat til det.
Men de skal lige have nogle anvisninger om hvordan jeg vil have det osv.

I år 2012 har jeg slet ikke lavet mad. Jeg har knap nok sat min fod i køkkenet.
Jeg har været optaget af barbyggeri.
Som jeg skriver om snart.

Dette indlæg blev udgivet i Christiania, København og tagget , , . Bogmærk permalinket.

3 svar til Min Juleløses jul historik

  1. Sarah siger:

    Hej Linda. Jeg har utrolig meget lyst til at hjælpe, har I brug for flere?🙂 Har du en mail-adresse jeg kan skrive til? Tak. Mvh Sarah

    • Linda siger:

      Hej Sarah
      Tak for din kommentar.
      Jeg tror nok at man altid kan bruge en hånd mere. Jo flere vi er i dagene op til selve aftenen, jo mere når at blive færdigt.
      Forberedelserne starter den 21/12. Tror nok at det også denne dag er fra 10-11 tiden.
      Jeg kommer dog først den 22/12, det har jeg gjort i alle 16 år.
      Og vil man være med selve juleaften, så er det næsten et must at man har været med i dagene op til også. Fordi det er i disse dage som man finder dem som skal have et job selve juleaften.
      Kan du ikke være med alle dage eller de fleste dage, så er det meget bedre at komme som vores gæst.
      Du skal simpelhen bare dukke op og spørge om der behøves hjælp.
      For du fat i en der ikke ved noget, burde de i hvert fald kunne henvise dig til en af dem der har styr på tingene.
      Du bestemmer selv hvor meget du kan bidrage med.

  2. Sarah siger:

    Hej Linda. Tak for dit svar. Jeg kan heller ikke den 21/12, men alle andre dage kan jeg godt🙂 Vi ses!

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

