En bar bliver bygget

eng
**************’

Til Juleløses jul står jeg jo i bar.
Men den bliver ikke bygget af sig selv, heldigvis er det ikke mig der skal bygge den.

I hvert fald var det ikke mig indtil i år.
Når jeg kommer den 22 december, plejer dem der bygger at være godt igang men ikke i år. 😉

Da mig og Monique ankommer til hallen, kan vi se at der ikke er nogle bar elementer inde i hallen.
Jeg finder Ulrik, det er dejligt at være tilbage igen og sige hej til dem man kender.
Ulrik spørger en der hedder Klaus om han kan hjælpe os med at bygge baren. Det ville han gerne og så var vi igang. 🙂

Barelementerne kommer ind i hallen og vi for ryddet op der hvor baren skal stå. Og så bærer det afsted til den grønne hal, hvor vi finder nogle gamle døre og andet vi har brug for.
Af dørene laver vi bordpladen.
DSCF6583
Meget hurtigt begynder baren at tage form.
De elementer som vi bruger til baren er vist nok de samme som vi har brugt i alle de år jeg har været med.
De er rustne og ved at gå fra hinanden og overmalet med grafitti.
De er ærlig talt ikke særlig fine at se på. 🙂
DSCF6591
Men så er det jo godt, at det er der noget man kan gøre ved.
Vi plejer at få den flotteste bar.

Jeg kan godt lide når baren kommer lidt op i “vejret”.
Det ser både flot ud og så kan den ses bedre i menneske mylderet til selve festen.
Vi lavede dog en fejl i år, der skulle have været lyskæder, masser af lyskæder oppe i toppen. Baren kunne næsten ikke ses på afstand. 😦
DSCF6620
Til sidst blev baren pyntet med alukraft. Jeg plejer at kalde det “et meget kraftigt sølvpapir” 🙂
Det var det sidste vi gjorde udenpå baren, derefter kom der nogle fra pynteholdet og satte en masse is krystaller på.
Den blev bare så fin!!!!
DSCF6632

Nu skal vi kaste et blik ind i baren.
Baren er faktisk temmelig høj og jeg er jo lille. Så hvert år skal der bygges et gulv inde i baren.
DSCF6604
Den bliver bygget af paller og en plade så man ikke skvatter eller for fødderne i klemme.
I starten var den kun lavet af en palle og stod i det ene hjørne, den gang hed den “Lindas bar”, altså det hjørne hvor pallen stod.
Men den eneste der ikke fik plads på den palle var mig.
Så nu siger jeg, med det samme til dem der skal bygge baren at der skal gulv på hele baren. 🙂
DSCF6628

””””””””””””””””””””””
This year, they had not found anyone to build my bar.
But after saying Hi to Ulrik he very quickly found Klaus, and he was willing to help us.
We built the bar of old doors and the old bar items that have been used over the past 16 years.

Dette indlæg blev udgivet i Christiania, København og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

5 svar til En bar bliver bygget

  1. Sofie Frisch siger:

    Kære Linda.
    Jeg har forgæves prøvet at klikke mig lidt rundt for at finde ud af hvor man kan melde sig som frivillig hjælper til juleaften i den grå hal, men uden held er jeg ikke blevet klogere. Så derfor udnytter jeg min chance til at smide dig et indlæg her. Skriver på min søsters min egen og brors vegne. Vi har et stort ønske om at bidrage der hvor der er behov. Så det vil være os en stor glæde at høre fra dig per mail el lign.

    Håbefulde hilsner de tre søskende

    Sofie Mette og Casper

    • Linda siger:

      Hej Mette, Casper og Sofie 🙂
      Tak for din kommentar, Sofie.
      Jeg tror nok at man altid kan bruge en hånd mere. Jo flere vi er i dagene op til selve aftenen, jo mere når at blive færdigt.
      Forberedelserne starter den 21/12. Tror nok at det også denne dag er fra 10-11 tiden.
      Jeg kommer dog først den 22/12, det har jeg gjort i alle 16 år.
      Og vil man være med selve juleaften, så er det næsten et must at man har været med i dagene op til også. Fordi det er i disse dage som man finder dem som skal have et job selve juleaften.
      Kan I ikke være med alle dage eller de fleste dage, så er det meget bedre at komme som vores gæster.
      I skal simpelhen bare dukke op og spørge om der behøves hjælp.
      For I fat i en der ikke ved noget, burde de i hvert fald kunne henvise jer til en af dem der har styr på tingene.
      I bestemmer selv hvor meget du kan bidrage med.
      Linda

  2. Pingback: Jul i den grå hal på Christiania | Lindas-netsted

  3. Pingback: 21 December i den Grå hal | Lindas-netsted

  4. Pingback: Endnu en bar skal bygges. | Lindas-netsted

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

