Madrid

-Eng
**************
Vores første nat på vores rejse tilbragte vi i Madrid.
Vi flyver nemlig med Iberia og de har flyskifte i Madrid og et rigtig langt flyskifte.
Men så var det heldigt at det lige var Madrid vi skulle skifte i, der kender vi op til flere vi kunne besøge.

Jeg har jo lige været i München sammen med Franziska og de andre af mine piger, så det var meget nærliggende at skrive til hende og høre om hun var hjemme denne weekend, og om hun kunne huse os.

Vi havde en rigtig hyggelig aften sammen🙂

Det er jo lige hellig trekonge weekenden vi er i Madrid. Det er Spaniens juleaften. Den 5 januar om aftenen er der kæmpe konge optog og om natten til den 6. kommer kommer kongerne med gaver til børnene.

Franziska havde købt en kage, som faktisk lidt er Spaniens svar på risalamande.
P1000009
Den tilhører “konge middagen” ligesom risalamande tilhører julemiddagen.
Inden i ligger der 2 overraskelser, der ligger et frø, det var en stor bønne af et slag, og en lille figur.
Den der får bønnen skal betale for kagen og den der får figuren bliver konge eller dronning. (der medfølger en krone som man skal tage på)
P1000013
Jeg troede faktisk at jeg havde kronen på her.
Jeg vandt den dog ikke, fordi kagen var stor og vi var allerede mætte.🙂

********************
Before going til BA we have a sleep over in Madrid.
We stayed with Franziska, a friend of us.
We spent a really nice time together.
This weekend is the Epiphany, so Franziska had bought a special cake for the occasion, it’s a Rascon and it contais 2 small surprices,
A big seed and a figurine. The one that gets the seed is to pay for the cake, and the one who gets the figurine is queen/king.

Dette indlæg blev udgivet i Argentina, Rejse, Spanien og tagget , . Bogmærk permalinket.

4 svar til Madrid

  1. Mitzie Mee siger:

    Sikke en fin kage…men en bønne? Tror nu jeg foretrækker en mandel:)

  2. Hanna siger:

    Hej Linda. Hvor er det spændende, hvad du fortæller fra Madrid. Glæder mig til at læse mere fra din rejse!
    Hanna

  3. lindasnetsted siger:

    Hej Hanna!! Tak for din kommentar. Der kommer snart mere🙂

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

