Rejseinformation: Buquebus

Den nemmeste måde at komme fra Buenos Aires til Montevideo er med båd. Buquebus hedder firmaet der sejler.

Der går direkte både og både hvor man sejler til Colonia, som også er en by i Uruguay, og derfra tager man bussen videre til MV.

Båden til MV tager 3 timer og turen over Colonia er noget længere:
Båden tager 1 eller 3 timer (der er 2 forskellige færger) og bussen tager 2,5 timer. Men denne tur kan godt være meget billigere.

De svinger ikke ligefrem om sig med informationer, så vi gik lige en runde i terminalen og kiggede os omkring.
Så stillede vi os op i køen til at købe billeter, vi havde dog glemt vores pas. Men vi havde lige et par spørgsmål som vi fik svar på.

Det er en god ide at tjekke priserne på internettet først. De opererer med 4 forskellige prisklasser og de ændrer sig hele tiden. Lidt ligesom orange billetter eller fly priser.

Så da vi var tilbage på vores hotel for at hente passene, kiggede vi lige på deres hjemmeside, vi fandt de forbindelser der passede os, tids og prismæssigt, vi skrev det hele ned, huskede vores pas og så tog vi afsted igen.

Tilbage i billetlugen købte vi returbilleter og det viste sig at det var en rigtig god ide at have det hele skrevet ned (gerne på spansk), fordi hende i billetlugen ville hellere bruge mit stykke papir end finde oplysningerne på computeren.
Da vi havde gjort vores “bestilling” skulle vi hen til en anden kasse ved siden af for at betale og her fik vi også billetterne.

I dag hvor vi skulle afsted var vi der 1 time før, man checker ind sin bagage ligesom i en lufthavn.

Og så skulle vi igennem paskontrollen…
…Den der KUN tog mere end 2 timer i lufthavnen😦

Men her var de godt nok effektive.
Vi blev stemplet ud af Argentina og ind i Uruguay på samme tid.
Ikke noget tidsspild med ud et sted og ind i Uruguay.
Nej, det er nemmere at gøre det hele på en gang!!!!🙂
TAK!!!!!

Vi skal med den langsomme båd til Colonia.
I Colonia henter man sin store bagage på transportbånd ligesom i en lufthavn, så skal al bagage scannes.
Bagefter går man ud i vente/afgang/ankomstsalen.
I ventesalen bruger man udgangen til venstre, der står en masse busser, men der står bynavne på og man skal vise sit boardingpas igen så man kan ikke rigtig komme forkert.

Bussen kører til terminalen Tres Cruces som ligger lige udenfor centrum.

Dette indlæg blev udgivet i Argentina, Rejse, Uruguay og tagget , , . Bogmærk permalinket.