Botanisk have

I det nordlige af Montevideo ligger Prado parken.
Og inde i pradoparken som er rigtig stor, finder du både en botanisk have, en japansk have og en rosenhave, som hedder noget så dansk som rosedal😉

Vi tog bussen dertil. Vi spurgte i receptionen om de vidste hvilken bus vi kunde tage og selvfølgelig vidste de det.
Det er nemt at tage bussen her, eller så var vi bare heldige😉
Jeg tror mere på det første, de har nemlig et meget veludviklet busnet, hvor busserne kører hele tiden.
Vi skulle ikke betale til chaufføren men til en mand længere bagud.
Og af sig selv sagde han at han nok skulle sige til os når vi kom frem til vores mål.
Det kunne altså bare ikke være bedre service.

Prado parken er som sagt stor og vi skulle gå et stykke før vi fandt den botaniskehave.
Først gik vi forbi denne statue/monument.
DSCF6843
Der var ikke rigtig nogen forklaring til det, men vi har set lignende statuer andre steder i byen og vi tror at det er monumenter over de første europæiske indbyggere som kom til landet.

Så fandt vi endelig den botaniske have og den var rigtig flot.
Vi så mange sjove og mærkelige træer, men det var ikke alt de var lige så gode til at sætte navne ved.
P1000235
Jeg kan rigtig godt lide store træer!!😉
Og når jeg er ude og rejse kan jeg også godt lide fugle.
Dem jeg bedst kan lide er papegøjer, men er der ikke nogle papegøjer i nærheden kan andre også gå an🙂
Disse her ser vi mange af, jeg ved ikke hvad det er for en slags.
Vi kalder dem for Uruguayanske solsorte. De opfører sig lige som dem og har også et stort lyd repertoire.
P1000234

Denne sjovert så vi også i botanisk have, desværre var den meget sky så jeg fik ikke et særligt godt billed af den.
P1000248

Vi daskede rundt der en times tid, men blev til sidst tvunget ud derfra, fordi der ikke var nogen cafe, så vi kunne få noget at drikke.
Men det var en flot park, som vi nød at gå rundt i.
P1000253
******************
We visited the botanical garden. You find the garden in the Pradopark, in the north of the city.
It’s a beautiful place with big trees and funny birds.

Dette indlæg blev udgivet i Rejse, Uruguay og tagget , , . Bogmærk permalinket.

8 svar til Botanisk have

  1. reslevelpo siger:

    Hej! Fætter Jan har stort kendskab til fugle, så spørg ham, hvad de forskellige hedder.

    • lindasnetsted siger:

      Hej!! Jo, jeg har taenkt paa at lige skrive og spoerge ham om han ikke lige kunne tage en lille kigger paa billederne.
      Det kunne vaere sjovt at faa nogle navne paa dem.

  2. Mitzie Mee siger:

    Sikke nogle sjove fugle:)

  3. Jan siger:

    Hejsa
    Nu har jeg aldrig været syd for costa rica, og har derfor ikke noget opslagsværk for området, så jeg er ikke helt sikker. Solsorten er et godt bud, den hedder Clay-collered robin og over there er “robin” en drossel og ikke en rødhals som i england. Det er forresten Costa ricas nationalfugl. Den anden kunne være en bladhøne af en slags, jeg skal nok vende tilbage, hvis jeg kan komme nærmere!

    • Jan siger:

      Clay-necked wood-rail er bedste bud, prøv at google den! Silkehejre hedder forresten Snowy egret overthere

      • lindasnetsted siger:

        WOWW!!!! 1000 tak for hjælpen igen!!!!
        Jeg har lige googlet billeder af alle de fuglenavne du skriver og jeg tror helt bestemt at du har ret.
        super sejt!!! Jeg håber jeg kommer til at se flere fugle, som du kan artsbestemme🙂
        Desværre kommer vi ikke så meget ud af storbyerne!!
        Men vi hygger os gevaldigt!!!

  4. Pingback: Rejseplan – Uruguay | Lindas-netsted

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

