Tasker af land/by kort

Når vi er ude og rejse, sparer jeg, af en eller anden grund, 🙂 altid de land/by kort som vi får.
Men jeg ved jo egentlig ikke hvad jeg skal bruge dem til når jeg kommer hjem.
Så ligger de bare og samler støv!!

Selvfølgelig kunne man give dem videre til andre der skal rejse og det har jeg også gjort nogle gange.
Men jeg glemmer at jeg har dem, indtil jeg får øje på den voksende stabel papir i mit “rejseminde hjørne” 😉

Så var det jeg fik en ide!!!!
En GENIAL ide… synes jeg selv.
Jeg ville da lave en taske af mine kort fra Argentina.
P1000949

Da vi kom hjem kunne jeg næsten ikke vente med at komme igang.
Men der var ikke helt så mange kort som jeg havde håbet på og lige pludselig kom jeg i tanke om at nogle af kortene havde jeg efterladt på hotellerne.
En lille smule irriterende, da jeg ellers har samler mani med disse kort og aldrig godvilligt ville have efterladt dem og nu vide at jeg ville bruge dem til noget og at jeg faktisk havde efterladt dem godvilligt. 😦

For at få styr på mit jetlag og min døgnrytme havde jeg inviteret Henriette hjem til mig en dag for at flette.
Og hun kom med den gode ide at jeg kunne flette tasken i tern, så hver andet tern skulle være i noget ens farvet papir.
Så vi gik igang med at tælle hvor meget jeg kunne få ud af de forskellige kort og hvor mange ensfarvede jeg skulle have.
P1000953

Det er utroligt hvor meget papir der egentlig går til for at flette en sådan en taske.
Ud af kortene kunne jeg få ca. 84 lapper på 6,5*14 cm og så skulle jeg have lige så mange blå.
En del flere blå, bliver det til når alt er talt sammen. Bunden bliver helt blå og der kommer også en skrå blå steg på den ene side af tasken.

P1000994
**********************
I wanted to make a purse out of the maps that I collected in Argentina. But I didn’t have so many that I thought, so now I will do the purse with some blue squares.

Dette indlæg blev udgivet i Genbrug, Teposefoldning og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

7 svar til Tasker af land/by kort

  1. Helt fantastisk, det må jeg prøve. tænk – en Barcelona taske, en Paris taske osv. De eksotiske steder bruger ikke det med at have kort 🙂

  2. lindasnetsted siger:

    Det er lige præcis det… Det ville da være en lille smule blæret.

  3. Hvor bliver den bare super seeeeeej den taske af alle dine rejse kort fra ferien. Jeg er helt vild med den. Glæder mig til at se den IRL næste gang vi ses 🙂

    • lindasnetsted siger:

      ja ja, nu må vi se om den når at blive færdig 😉
      Jeg er gået lidt i stå med at sy den sammen. Men den skal nok blive færdig engang…
      fortsættelse følger…..

  4. Pingback: DIY – Flette med halve led | Lindas-netsted

  5. Pingback: DIY – At folde med halveled 2. | Lindas-netsted

  6. Pingback: Argentina tasken blev til en kurv | Lindas-netsted

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

