En varm strikket en

Jeg er startet på mit næste strikke projekt.
Jeg har lidt svært ved at kun have gang i et ad gangen.

Men jeg kan så trøste mig med at jeg faktisk får arbejdet på dem begge to 🙂
Jeg strikker ihærdigt på min ufo og faktisk nu mangler der ikke så meget som der har gjort.
Glæder mig til at vise den frem!!!

Men nu tilbage til det nye projekt.
Vinteren vil jo ikke slippe sit tag, hvilket jeg personligt synes er meget træls, da jeg er løbet ind i min anden forkølelse bare siden vi kom hjem fra Argentina i midten af februar 😦

Så jeg strikker en stor ulden sag…
Den er både stor og lang og har en kæmpe rulle krage, kan jeg ikke holde varmen i den så må det være fordi jeg er fortabt!!!!
P1010043

Opskriften er fra et ugeblad, men kan ikke huske hvilken, originalen er strikket i drops eskimo, hvilket er et garn jeg ikke særlig godt kan lide. Men til gengæld synes jeg trøjen er rigtig fin!!!! 🙂
Så jeg har valgt noget andet garn, men det er svært at finde noget der er lige så tykt, så jeg strikker med 2 tråde.
1 tråd fritidsgarn
1 tråd kitten mohair begge to fra Sandnes.

Indtil videre har jeg fundet en del fejl i opskriften, hvilket er rigtig ærgerligt.
Jeg har Maria til at hjælpe mig, med at finde løsninger.
Men hvad med alle jer andre, der også vil strikke denne flotte trøje???
****************
This is my newest projekt, that is going to keep me warm, as we don’t know when we finally is going to have warmer weather 😦
I’m knitting on 2 things right now: my ufo, and this long and big one.
I use 2 types of yarn:
1 Fritidsgarn
1 kitten mohair both from the norwegian firm Sandnes.

Reklamer
Dette indlæg blev udgivet i Håndarbejde, Strik og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

7 svar til En varm strikket en

  1. marion siger:

    lækker trøje du er igang med kender desværre ikke modellen så kan ikke hjælpe ::-) En lækker garnkombi du har fundet istedet. Jeg er heller ikke så begejstret for eskimogarnet, men naturgarn har samme løbelængde så vidt jeg husker 🙂 men synes det er en god løsning den du har fundet 🙂

  2. Linda siger:

    Tak Marion for din kommentar!
    Tror du har ret, eskimo og naturgarn har vist samme tykkelse. men tror ikke min garnforretning havde det garn da jeg var på indkøb og jeg er rigtig godt tilfreds med dette garnvalg.
    Faktisk var det noget garn som jeg købte for mere en 2 år siden til denne trøje 🙂
    Det der er fejl i opskriften er det diagram man skal følge for at lave den forreste snoning.
    Jeg kommer måske til at skrive lidt mere om det, når mine rettelser er lidt mere indarbejdet i rutinen.

  3. Mitzie Mee siger:

    Skøn sweater og sikke en flot lilla farve. Jeg strikker ikke så meget selv, men tror at jeg skal have min mor i sving igen:)

  4. Linda siger:

    Tak!!!
    Ja du må have din mor igang!! 😉
    Jeg har også ting som jeg ikke strikker selv, jeg strikker f.eks ikke stømper.
    Det gør min søde svigermor til mig…Dejlig varme uldstrømper!! 🙂

  5. Ninna siger:

    Varm og god nu når det ikke vil blive sommer. Jeg länges efter den riktige varme.

  6. Pingback: En stor lilla sag | Lindas-netsted