En stor lilla sag

ja, efterhånden er den blevet rigtig stor og fylder rigtig meget.
Så det er ikke den jeg slæber med til arbejde mere.
P1010328
Jeg er faktisk kommet så langt at jeg har strikket ryggen helt op til nakken og nu mangler jeg bare det sidste foran, fra ærmegabet og op til halsen. 🙂

Med på arbejde har jeg i stedet for, ærmerne.
Og jeg prøver noget nyt 🙂
TADA!!!!!
Jeg strikker magic-loop begge ærmer samtidig!!!
Hvor svært kan det være tænkte jeg og slog de masker op som jeg skulle bruge og så kom jeg bare ikke længere. 😉
Her kan jeg bare sige at youtube er en fantastisk ting og alle de søde mennesker der har lyst til at dele sine ting der.
Jeg fandt denne super video, som rigtig godt viste, hvad jeg havde gjort forkert og hvad jeg skulle gøre i stedet for.
P1010259
For at gøre udfordringen lidt større besluttede jeg mig for at jeg ville lave en snoning på ærmet.
Og jeg begyndte glad…
P1010324
Lige indtil jeg indså at en snoning på ovensiden af ærmet er umulig at lave, når man strikker med magic-loop. Fordi ovensiden jo ligger lige i knækket. De masker strikkes jo på hversin pind, så det kan ikke lade sig gøre at krydse dem.
Jeg har så valgt at flytte undersiden, det er jo der man tager ud i begge sider og der jeg skal starte med at lukke af til ærmegab, til bagved snoningen.
P1010334
Jeg håber at det fungerer, ellers skal jeg trævle det hele op og strikke hvert ærme hver for sig.

I det indlæg jeg skrev da jeg startede på den, skrev jeg også om de besværligheder jeg havde med fejl i opskriften.
Jeg har i mellemtiden fundet ud af at opskriften som jeg har er fra Familie journalen og at den oprindeligt stammer fra Drops/Garnstudio.
Jeg gik ind på begge deres hjemmesider for at se om de havde lagt rettelser ud.
Det har de på garnstudios hjemmeside.
Men det er nu ikke dem jeg har fulgt, så jeg ved ikke hvordan disse rettelser fungerer.
De er nemlig ikke de samme som mine.
Her er mine rettelser: (selvfølgelig med hjælp fra Maria)
P1010333
De røde pile og cirkler er det jeg har gjort anderledes fra den opskrift jeg har fra Familiejournalen.
********************
The sweater I’m knitting on right now, is now so big that I don’t bring it with me to work anymore. I have to finish it at home. Instead I have started knitting the sleeves at work, I knit them with magic-loop, so that I can knit both at the same time.

Dette indlæg blev udgivet i Håndarbejde, Strik og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

7 svar til En stor lilla sag

  1. Hvor bliver den bare flot og lækker, dejlige farve, og smukke snoninger. Håber ikke du kommer til at pille ærmerne op, håber du kan lave snoningerne som de skal 🙂

    • Linda siger:

      TAK!
      Jeg håber heller ikke at jeg bliver nødt til at pille op. 🙂
      Men jeg synes også at det ville være underligt hvis jeg ikke bare kan dreje ærmet en kvart omgang.
      Snoningerne er noget jeg selv har fundet på, de står ikke med i opskriften. Mig i et nøddeskal!! 🙂

  2. marion siger:

    Hvor bliver den da bare drøn flor 🙂 glæder mig til at se resultatet og er imponeret over dit gåpåmod, med at lære de ærmer der og finde på…..

    • Linda siger:

      Tak for roserne!!!
      Men jeg har jo strikket med magic-loop før og det var bare en mindre justering for at få begge ærmer med på pinden. 🙂
      Og tak fordi du synes jeg er god til at finde på… Det synes jeg derimod at du er!!!! 🙂

  3. Mitzie Mee siger:

    Flotte snoninger. Vidste ikke at man kunne strikke to ærmer samtidig. Den teknik må jeg vist introducere min mor til:)

    • Linda siger:

      Tak!!!!
      Ja, hvis hun ikke kan forliges med strømpepinde så er det en god ide. 🙂
      Men har hun ikke noget imod dem, så kan det være lidt svært at få nogen til at se fidusen ved magic-loop.
      Men jeg synes det er smart!!! Rigtig smart enda.

  4. Pingback: Taske af dåseclips | Lindas-netsted

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

