Hæklede blomster

Nogle gange tager jeg med til denne strikkecafe.
Desværre bliver det ikke så ofte som jeg har lyst til, men her i april har jeg nået at være med 2 gange.
1. gang jeg var der spurgte hun, Susan hende der er arrangøren, om vi havde lyst til at hækle eller strikke en blomst til hendes postkasse.
Det var selvfølgelig frivilligt. Men jeg syntes det kunne være sjovt.

Jeg har nemlig for ikke så længe siden købt denne bog af en som jeg kender.
“100 flowers to knit & crochet” af Lesley Stanfield.
P1010457
Og i den er der de fineste opskrifter på mange forskellige blomster, der er også opskrifter på sommerfugle og humlebier, blade og lidt andet godt.
Bogen jeg har er desværre på engelsk. Og jeg må indrømme at det var lidt svært at forstå den opskrift som jeg havde valgt.
Men heldigvis kunne Maria hjælpe mig.
Bogen findes nu også på Dansk.
Hende jeg købte den af havde nemlig købt den på dansk og så kunne jeg jo købe den engelske 🙂

Jeg hæklede en “Auricula“.
P1010441
Jeg nåede faktisk at hækle 2 🙂
Og Maria hæklede nogle humlebier.
Jeg glæder mig til Susan for samlet sammen og pyntet sin postkasse.
Så vil jeg da lige poste et billed af den 🙂
P1010454
****************************
Once in a while I’m joining a group of knitters. We meet in Susans home and the last time I was there she asked if any of us would like to make some flowers for her mailbox.
I made 2 flowers and Maria made the bumblebees.

Dette indlæg blev udgivet i Håndarbejde, Hækling og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

4 svar til Hæklede blomster

  1. Mitzie Mee siger:

    Hvor er de flotte! Tror sådan nogle ville være rigtig fine som øreringe. Måske man skulle finde hæklenålen frem:)

    • Linda siger:

      Øreringe!!! det havde jeg ikke tænkt på. 🙂 God ide!!!!!!!
      Dem jeg har hæklet er dog nok for store til at det ville blive fint.
      Men med et tyndere garn og en mindre hæklenål ville det nok blive bedre.
      I bogen er der rigtig mange som helt klart ville egne sig godt til øreringe eller andet.

      Jeg vidste ikke at du også hæklede????

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

