Motiv flet

Endnu en gang har jeg været på et flette kursus hjemme hos Susanne.
Jeg var jo også på kursus hos hende i midten af marts, hvor jeg lærte en masse om hanke.

Denne gang handlede det om noget helt andet nemlig hvordan man fletter billeder og andre motiver🙂

Jeg havde til dagens anledning fundet et billed frem.
Billedet er taget ved Opalsøen ved Hammerknuden på Bornholm.
P1010997
Det er et billed som jeg havde brugt til mine invitationer til min 30-års fødselsdag, og i al denne tid har jeg ikke smidt de kopier jeg ikke fik brugt ud.
Da jeg fik kigget ordentlig i mine gemmer fandt jeg at jeg havde 3 kopier tilbage og det var lige det jeg skulle bruge.

En kopi til de led der peger opad
En kopi til de led der peger nedad
Og den sidste kopi til at kigge efter.

Motiv flet er godt nok en meget langsomlig affære, men hold da op hvor bliver det flot.
Den metode vi lærte hos Susanne har hun selv udarbejdet.
Helt Ærligt og fra det inderste af mit hjerte: Tak til dig Susanne, fordi du gider og kan finde ud af at lave nye metoder!!!!
Og at du vil give dem videre.

Der findes selvfølgelig mange måder at lave motivflet på, men denne måde er genial fordi man kun behøver 3 kopier af det motiv man vil flette.
Jeg kan godt lide genbrugstanken bagved alt dette fletteri, og noget af det ville jo gå tabt, hvis man skulle printe adskillige eksemplarer ud for at kunne flette et motiv. For at ikke tænke på pengepungen, når man skal købe nye farvepatroner hele tiden.😉😛

Nå… Nu vil I vel se hvor langt jeg er nået.
Jeg er ikke helt færdig endnu med mønstret, men I kan allerede nu se at det begynder at ligne.🙂
P1020016
***************************
I have learned something new about bag making.
Saturday I went to a work shop to learn how to get a picture on the bag.
It’s not very difficult but it takes time.
the picture that I used, is from when I visited Bornholm 10 years ago.

Dette indlæg blev udgivet i Flette, Genbrug og tagget , , , , , , . Bogmærk permalinket.

8 svar til Motiv flet

  1. Susanne siger:

    Hvor ER det altså fint, Linda. Du er supergod til at få det nøjagtigt, så man kan se alle detaljer.

    Både derfor og med de pæne ord bliver jeg helt stolt af at have fået lov at lære dig det :o)

    ….og jeg skal gøre mit bedste for at blive ved med at finde på :o)

    Har du ikke også lyst til at “prale” lidt i FletteForum? Jeg er sikker på, at de andre vil falde i svime over dit flotte arbejde!

  2. Helena siger:

    Hvor ser det bare super flot ud, glædermig til at stedet færdige resultat.

    • Linda siger:

      Tak Helena!!!
      Jeg er ved at være der med selve billedet.
      Men skal det blive til en taske mangler jeg bagsiden. Tror ikke den bare skal være hvid.
      Så jeg skal lige have fundet på noget.

  3. Skønt du er nået så langt på tasken, god ide med at tage de hvide af hvor du har lavet en lille fæler, og så lukke med den du mangler. Godt du satte en række mere foroven, det giver mere harmoni.

  4. Pingback: Familie udflugt & hygge dage | Solsikkens-Sang

  5. Pingback: Motiv flet 2 | Lindas-netsted

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

