Taske af dåseclips

Så var det tid til noget nyt…

Det er jo egentlig ikke fordi jeg mangler noget at lave.
Men jeg skal have noget jeg kan have med på arbejde og i strikkeklubben om onsdagen.
P1020077
Min solnedgang er efterhånden for stor at slæbe med. Rækkerne er blevet rigtig lange, men det vil jeg fortælle om senere.
Og mit motivflet er præcisionsarbejde som man ikke bare kan have med og tage frem hvor som helst.
Den lilla sag er for varm at sidde med nu, den kommer jeg til at tage frem igen til efteråret, så den bliver færdig tilpas til vinteren.

Så der var ikke andet for end at starte på noget nyt :-O
P1020085
Jeg har jo gennem længere tid samlet dåseclips.
Jeg har brugt dem til forskellige ting:
Glasunderlag
Hanke til mine teposetasker

Jeg har længe haft kig på denne taske på Gittes blog.
Og nu har jeg dåseclips nok til at lave den, så nu skal det være.
P1020081
Men dårlig som jeg er til at følge en opskrift har jeg jo allerede lavet den om.🙂
Jeg sad hjemme hos Maria i strikkeklubben og hæklede derudaf. Da jeg kom hjem ville jeg lige tjekke hvordan det egentlig var Gitte have gjort det.
Jeg har hæklet en kant rundt om hver enkel blomst, hvor Gitte hækler dem sammen med det samme.
Det skal blive sjovt at se hvor stor forskellen bliver på det færdige resultat.
Jeg har også lukket mine blomster inde i midten.
P1020082
Jeg hækler i merciseret bomuld fra Järbo 8/4.
På en hæklenål 2,5.
Det er sjovt og jeg glæder mig til at se resultatet engang,🙂 Og har allerede fundet hvad jeg skal prøve næste gang, det er en taske herfra.
P1020083
********************
Now it’s time to try something new again!!😉
I will crochet a handbag out of pulltabs.
You can see a picture on this blog. My bag will not be like this one exactly but that bag was my inspiration.

Dette indlæg blev udgivet i Genbrug, Håndarbejde, Hækling og tagget , , , , , . Bogmærk permalinket.

9 svar til Taske af dåseclips

  1. Susanne siger:

    Hvor er det fint med den lille hæklede blomst i midten af dåsetopblomsten :o)

  2. Carina siger:

    va duktig du är Linda har tepåsar till dig om du fortfarande vill ha
    kram
    Carina

    • Linda siger:

      JAAAAAAAAA!!!! Jag vill jätte gerna ha fler tepåsar. Dom kan man aldrig få før lite av🙂
      Och Tack Carina!!! jätte trevligt at du har hittat hit till min blogg och att du skriver en kommentar.
      jag tror vi skall till Sverige i början av Juli. Jag hör av mig när jag vet.

  3. Hvor ser det bare flot ud Linda. Jeg har også længe været forelsket i det Gitte har lavet med dåseclips på sin blog. Sejt du er sprunget ud i det, og selvfølgelig laver du om på opskriften, du kan jo næsten ikke lade være 😄 haha.

    • Linda siger:

      Du kender mig for godt Henriette!!!!🙂
      Og tak skal du have. Jeg knokler derudaf med at hækle lige nu er jeg oppe på 8 hele blomster og 10 der kun mangler den yderste kant.
      Så der mangler en hel masse endnu!!😮

  4. Mitzie Mee siger:

    Sikke en god idé! Tror også jeg skal begynde at samle clips:)

  5. Pingback: Jeg hækler og hækler og strikker | Lindas-netsted

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

