Jeg hækler og hækler og strikker

Til den store guldmedalje.

På fredag får jeg besøg af Henriette, der skal vi nemlig begynde at sy/hækle vores tasker sammen.
Henriette er nemlig også i gang med denne taske og så syntes vi det kunne være hyggeligt at montere dem, når vi var sammen. Så det er bare om at komme igang så at jeg er færdig til at montere på fredag 🙂
P1020093

Til tasken har jeg besluttet at der skal være 28 blomster på hver side, altså 56 i det hele.
Jeg har hæklet alle 56, men mangler lige at hæfte ender på 18 stykker af dem.
P1020090

Jeg har også hæklet bunden/hanken.
Jeg har fulgt Gittes opskrift som I finder under min DIY.
Da den var blevet så lang som jeg ville have den, eller tror jeg vil have den, eller håber jeg vil have den 😮 så hæklede jeg den sammen så det blev en sammenhængende ring.
P1020102

For sjov har jeg siddet og regnet lidt på mit clips forbrug. Og faktisk er det ikke så meget som jeg havde regnet med.
Blomster 56*6=336
½blomster 8*3=24
Hank 260
Det bliver ialt: 620 clips

Jeg mangler stadigvæk at hækle de 8 halve blomster og selvfølgelig at hæfte de sidste ender.
Det skal jeg nok nå.
P1020106
Det skal blive sjovt at se det færdige resultat.

Lige fortiden så strikker jeg dog også.
Jeg strikker en lille vest til Sayuri. Hun har nemlig fået en lille søn og da vi nu skal besøge dem i Barcelona så skal jeg jo have noget med.
Det er på tynde pinde og tyndt garn, så jeg tænkte at jeg må nok begynde i god tid.
Efter nogle begynder vandskeligheder, hvor jeg var nødt til at trævle op og skifte til endnu tyndere pinde så går det nu fremad.
Selvom farven ser blå ud på billedet er den faktisk grøn :-)Så jeg vil ikke høre noget om at farven er pæn 😀
P1020099
***********************
I’m almost ready to start mounting my bag made out of poptabs. On friday Henriette will come and we will do it together. She has made one aswell. i’m looking forward to see the result. 🙂

I have also started to knit a small vest/slipover to Sayuris newborn son.

Dette indlæg blev udgivet i Genbrug, Håndarbejde, Hækling, Strik og tagget , , . Bogmærk permalinket.

9 svar til Jeg hækler og hækler og strikker

  1. Ihhhh, hvor jeg glæder mig til på fredag hvor vi skal sætte tasken sammen. Dog er jeg gået i stå med hanken, den hank jeg har liggende, til en anden taske måler. 2 x 100 clips. Spørgsmålet er så hvor mange gange 2 tror du at du har brugt til bund / side, og hvor meget til hank, ved jo at min skal være længere end din, da jeg jo er større end dig. Men kunne godt tænke mig at vide hvor mange ca du har beregnet der skal i siderne og bunden af tasken. Så vil jeg se at få lavet min rem færdig.

    • Linda siger:

      Jeg har jo brugt 260 clips, 130×2 clips.
      Og ja jeg tror du har ret i at din skal være noget længere.
      Jeg tænker at din måske skal være ca 150×2. men ikke mere end 170×2.
      Men hvor meget til bund/sider resp. hank ved jeg ikke rigtig. Men det kommer nok at ligne billedet ganske godt.

  2. Lige nu har jeg 250 clips, tænker at sætte 20 mere på.det tror jeg kommer til at passe, har lige målt, og tror det må være sådan. Nu vedtager jeg i hvert fald at det BLIR sådan. Haha. For jeg vil videre med den række udenom. Smiler. Tak for Info, så har jeg noget at sammenligne med.

  3. marion siger:

    spændende projekt i laver sammen glæder mig til at se det færdige resultat 🙂

    • Linda siger:

      Tak for det!!!
      Måske er der noget at vise frem på lørdag. Nu må vi se hvor langt vi når. Men vi plejer at få arbejdet ganske koncentreret når vi er sammen, så vi bliver sgu nok færdige 🙂

  4. Mitzie Mee siger:

    Sikke mange kapsler! Hvor lang tid har det taget at samle alle dem? Tror tasken bliver rigtig fin:)

    • Linda siger:

      Tak!!! Jeg begyndte at samle clipsene for ca. 3 år siden 🙂
      Jeg har 3 store og stabile leverandører 🙂 Og plus det løse, det jeg selv drikker og fra nogle som jeg kun får fra når de husker det.

  5. Pingback: En lille strikket vest og Lederhosen | Lindas-netsted

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

