Dåseclips taske – Det nærmer sig meget langsomt

I Fredags var den store dag kommet, mig og Henriette skulle begynde at hækle vores tasker sammen.
Vi var meget spændte og glædede os rigtig meget.🙂

Jeg troede jo i min naivitet at jeg kunne blive færdig med den i fredags. Hrmmm!!! Jeg ved ikke lige hvad jeg har tænkt på. Det grinede mig og Henriette meget af!!!
Jeg har knoklet hele weekenden og jeg er nu næsten blevet færdig med den ene side og jeg har startet på side 2.

Jeg havde et billed inde i mit hoved hvordan jeg gerne ville have at den skulle se ud.
Men ville også afprøve lidt forskellige måder at hækle den sammen på.
P1020110
Længst til venstre: Hæklet dem sammen med den samme fastmaske
I midten: Hæklet 1 fastmaske, 1 luftmaske, 1 fastmaske osv
Længst til højre: først 1 fastmaske i den ene og så 1 fastmaske i den anden.

Vi besluttede os for at bruge den længst til højre, det var den vi begge 2 syntes var den sødeste!!🙂

Og så gik vi i gang…
P1020116

Jeg har været i gang i 3 dage nu, fredag, lørdag og søndag og jeg er næsten blevet færdig med den ene side og er startet frisk ud på den anden side.
Det jeg mangler på side nummer 1 tror jeg, jeg kan ordne når jeg hækler hanken og bunden på.

Jeg har en uges ferie nu, hvor jeg håber på at jeg kan blive færdig med at hækle.
Men der skal også syes foer i. Det bliver når jeg kommer hjem.
P1020125
****************
I have almost finished one side on my poptab bag. I have one week of vacation now, were I hope to finish it.

Dette indlæg blev udgivet i Genbrug, Håndarbejde, Hækling og tagget , , . Bogmærk permalinket.

7 svar til Dåseclips taske – Det nærmer sig meget langsomt

  1. Jeg har snydt!!!!! Er virkelig ked af det, men jeg er helt og aldeles ustoppelig hvad angår denne taske, så undskyld at jeg bare hækler derud af, jeg har nu hæklet begge sider sammen, og hæklet den ene side på hanken/bunden, og nu er jeg igang med at hækle 2 omgange på nr. 2 side, og så skal den hækles på hanken/bunden også.

    Undskyld at jeg ikke venter på dig, men altså – ihhhh vil bare se den færdig snaaaaart😉

    Men jeg har prøvet noget smart, og det virker når jeg hækler hanken/bunden på, i hvert fald i den ene side – so far so good. Jeg hækler fastmasker ned langs den ene side af tasken, i bunden hækler jeg fastmasker det meste af tiden, MEN i de hakker der naturligt opstår når 6 kanter sættes sammen, der hækler jeg 5 stangmasker i hullet, 3 hen over den hvide farve for mit vedkommende, og 1 mere i hver side af det hvide. Det hæver det lidt, så det kommer mere op i niveau som resten af kanten. I hjørnerne laver jeg desuden 5 stangmasker i en musligemaske, dvs. 5 stangmasker i hjørnet i samme maske. Så gør det det lidt lettere, at hækle hanken/bunden på.

    Til sidst hækler jeg en omgang fastmasker, dvs. jeg nu har hæklet en omgang med ekstra stangmasker hist og her, og en omgang fastmasker. Det gav en rigtig god effekt.

    Utroligt så flot din også bliver i farverne, jeg er HELT vild med dem, og skønt at du har ferie en hel uge, så du kan nå langt med tasken, så må vi snart ses, så vi kan sy foer i taskerne. Glæææææææder mig.

  2. Linda siger:

    🙂
    Det er da ikke at snyde!!!
    Vi skal jo bare aftale en dag, hvor vi er kommet lige langt og kan mødes og sy foer i.
    Vi kan jo ikke mødes foreløbig alligevel og hækle sammen, da jeg tager til Sverige!!!🙂
    Kan godt forstå du er ustoppelig. Det er jeg også, jeg hækler jo bare lidt langsommere.

    Det lyder som en god ide med den ekstra kant. og stangmaskerne i hullerne, de huller har jeg også kigget lidt på, men bare tænkt den tid den sorg😮
    Men det lyder som om det er måden🙂

  3. Helena siger:

    Hvor ser det bare super godt ud Linda, god ferie.

  4. Monika Janne Poulsen siger:

    Det er en super flot måde at lave blomster/taske på jeg har luret ydderkanten, men hvordan bliver den så fin imidten?

    • Linda siger:

      Hej Monika!!
      Tak for din kommentar!
      Når jeg har sat den sammen til en ring, så fortsætter jeg med at hækle fastmasker inde i midten.
      Men hækler nu kun i hver 2. eller 3. maske, sådan som det lige passer.
      Det bliver jeg ved med indtil hullet er næsten lukket.
      Det sidste bliver bare trukket sammen når jeg hæfter enden.
      Håber det var forståeligt og at du har lyst til at prøve selv.
      Det er tidskrævende, men sjovt!!!!🙂

  5. Pingback: Den hæklede dåseclips taske | Lindas-netsted

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

