Barcelona

Vi lavede faktisk en lille smule andet i BCN end at ligge ved stranden 😮 Tro det eller ej!!!!

Søndag, hvor vi også skulle sige farvel til Franziska, brugte vi på en lille smule sightseeing.
Det var sørme sjovt, at gense nogle af alle de steder som jeg engang har kendt så godt. 🙂

Vi gik en tur op af Passeig de Gracia og gik bl.a forbi Antonio Gaudis: Casa Batllo og la Pedrera/Casa Mila. Heldigvis havde vi allesammen været der før, så ingen følte at de gik glip af noget.
P1020678
Og bagefter gik vi ned af Rambla de Catalunya.

Vi var også et smut inde i det gotiske kvarter.
Det er jo varmt og vi var ved at dehydrere, så vi skulle finde en bar.
Jeg ville gerne vise pigerne en bar/cafe jeg kom en del på da jeg boede her.
Men kunne næsten ikke huske hvor den lå. 😉 Men ved et tilfælde gik vi forbi det torv, hvor baren befinder sig alligevel.
Placa del Rey. Hvor heldig kan man være.
P1020691
Desværre har jeg ikke nogle billeder inde fra baren.
Men den er super hyggelig og jeg ærgrer mig gul og blå over at jeg ikke tog nogle billeder.

Lørdag aften var vi ude og spise på en “strand” restaurant.
Dette er et rimelig nyt område. (Det fandtes ikke da jeg boede i BCN, men det siger egentlig ikke særlig meget da det er 20 år siden jeg boede her 🙂 )
Det ligger lidt længere ude end Barceloneta, her er et kort.
Det meget karakteristiske “Hotel W” ligger også her. 😮 Jeg var lige inde og kigge på billederne fra hotellet og det er ikke kun udefra det er specielt. Hvad siger I til et hotelværelse hvor badekaret er placeret inde i stuen, lige foran et stort panoramavindue eller ved siden af sengen??? 😀
Men det var jo ikke her vi boede, så tilbage til Restauranten.
I dette område har de lavet et rigtig gå i byen sted. Det er hyggeligt og super turistet. Lige ud til havet.
Vi havde bestilt bord på Mamarosa til kl. 21.
P1020634
Da vi kom, var bordet ikke færdigt. 21 er jo også rigtig tidligt at spise i Spanien. De havde egentlig villet give os et bord til kl. 23. 🙂
Vi fik vores bord, efter nogle minutters venten.
Og så startede en meget hyggelig aften.
På denne strækning ved hotel W, hvor Mamarosa ligger, er der flere af disse restauranter. Det er et hyggeligt sted som jeg gerne vil anbefale, men for at være sikker på en plads skal man reservere bord.
Maden er fin nok, men man betaler en del for beliggenheden. 🙂
(Det er ikke som sådan Mamarosa jeg anbefaler, mere at man kommer ned og oplever atmosfæren i dette område af BCN)

***********************
We did more in BCN than lying on the beach 🙂
After saying goodbye to Franziska we toke a walk up Passeig de Gracia, we had a look at casa Batllo and la pedrera.
We ended up in the gotic part and found a bar, that I knew, when I lived here on Placa del rei.

Saturday nigth we went out to eat at Mamarosa beach restaurant.
A restaurant down by the beach, next to the very characteristic hotel “W”

Dette indlæg blev udgivet i Rejse, Spanien og tagget , , , , , , , . Bogmærk permalinket.

3 svar til Barcelona

  1. Mitzie Mee siger:

    Smukke Barcelona! Restauranten ser rigtig fin ud.

  2. Linda siger:

    Ja, smukke BCN jeg vil bare tilbage!!

  3. Pingback: Rejseåret 2013 | Lindas-netsted

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

