Motiv flet 2

En gang for længe, længe siden var jeg på kursus for at lære motivflet.
Det var så længe siden, at sommeren knap nok var startet endnu.

Men alle ved jo at gode ting tager tid og at man aldrig venter forlænge på noget godt!!🙂

Men jo… Nu er tasken blevet færdig, eller næsten, den mangler stadigvæk hanken.
Lige nu overvejer jeg at sætte en dåseclips hank i, lige som denne.
Men jeg er selvfølgelig åben får forslag, fordi jeg er lidt blank.
Jeg ved nemlig ikke om tasken, da den er relativt stor, er for tung til denne hank.
Men jeg vil heller ikke have en nittet læderrem på fordi så vil det ødelægge billederne.
Så jeg er gået i tænke boks…
Jeg har dog allerede lavet dåseclips hanken, hvis jeg ikke får en bedre ide.

P1030079
Ikke nok med at det er første gang jeg prøvede kræfter med motivflet, det er også første gang at jeg fletter med halve led og laver en lige kant.
Det er rigtig mange ting på en gang.

Det var sjovt at lave den lige kant og det skal jeg helt klart prøve igen.
Det eneste jeg ikke blev tilfreds med var lynlåsen. Jeg synes den kom for langt ned i tasken.
Jeg syede alle ringe på undtagen den øverste, den med den lige kant. Så syede jeg lynlåsen i og til sidst syede jeg den øverste ring i.
P1030085
Næste gang vil jeg sy lynlåsen på helt oppe, eller ½ led nede.
Vil du prøve at flette en lige kant er her en god vejledning.
Det er en super god lille film. Det flettede i filmen skal bruges til en hank og bliver derfor flettet lige i begge sider. Men skal det bruges som jeg har brugt det, skal man kun lave den lige kant i den ene side.

Hvis man synes at de materialer man har til rådighed er for tykke at arbejde med eller at man ikke har nok af dem. Kan man vælge at flette med halve led, dvs. at det bliver halveret på længden.
Det skriver jeg om her.

Vi hopper i steder lettere elefant om på bagsiden.
Den skal I jo også se…
Hele tasken er flettet i genbrugs kopi papir.🙂
Men for at bryde alt det hvide på bagsiden, fordi der har jeg jo ikke flettet noget motiv. Så fandt jeg lidt farvet kopi papir frem.
Det er desværre nyt, men jeg ville ikke at bagsiden bare skulle være hvid, hvid og atter hvid.
P1030084
*****************************
My first bag with a motiv is finaly finished. It’s me lying on the cliff, it’s from Bornholm.
I’m still thinking of which handle I should put on??
On this bag it was also the first time I have tried to make a straight edge.
Above I have linked to a small video who shows how it’s made.
The bag is made from recycled copy paper, except the square on the back, it’s made from new paper because I didn’t want it to be totaly white.

Dette indlæg blev udgivet i Flettede tasker, Genbrug og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

6 svar til Motiv flet 2

  1. Pingback: DIY – Flette med halve led | Lindas-netsted

  2. Mitzie Mee siger:

    Det ser godt nok avanceret ud. Men flot blev det!🙂

    • Linda siger:

      Tak!! Egentlig tror jeg det er mere tidskrævende end det er avanceret. Når man har knækket koden er det rørende simpelt og logisk.
      Og det bliver rigtig flot, når det er gjort ordentlig!!

  3. Pingback: DIY – Flettet flad bund | Lindas-netsted

  4. Benny Jørgensen siger:

    Helt enig i,- at det er meget tidskrævende og samtidig er det simpelt og logisk, og det bliver først flot og pænt, når det er gjort ordentligt. Jeg bruger rigtig mange timer til at lavet et motiv. Forberedelserne er også tidskrævende, men det lønner sig jo, når resultatet er færdigt.

    • Linda siger:

      1000 tak for din kommentar Benny.
      Jeg har også virkelig nydt dine billeder på fletteforum. Det er godt håndværk!!!
      Jeg håber at jeg snart for tid til at motivflette igen, tiden løber nemlig fra mig, så at jeg også kan få lidt mere ekspertise🙂
      Og fandt faktisk ud af at der var nogle af dine billeder jeg havde misset. Jeg har lige været inde og kigge i dit album, fordi jeg ville vise John, min mand, dine tasker.

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

