Dåseclips taske nummer 2

Jeg solgte jo min første dåseclipstaske allerede før den var færdig.
Og så tænkte jeg om jeg kunne gøre det kunststykke igen🙂

I hvert fald er jeg gået igang med hæklenålen igen.
Og denne gang følger jeg den oprindelige opskrift en lille smule mere😉
Det betyder at jeg skal bruge mange flere dåseclips end til den første jeg hæklede.
Men det gør ikke noget, jeg har nok af dem og de bliver ved med at komme ind af døren.🙂
Da de ikke får den hæklede kant udenom, men i stedet bliver direkte hæklet sammen, skal der flere blomster til for at lave den samme størrelse taske, som den første jeg lavede.
P1030182
Jeg hækler den i det samme garn og stort set i de samme farver.
Det er Järbos merceriserede bomuldsgarn 8/4.
Som I nok kan fornemme bliver det en sand farve eksplosion.
Midterne er blevet hæklet i 4 forskellige farver, jeg har dog valgt at alle blomsterne skal hækles sammen med den samme farve.🙂
Så er der nemlig færre ender at hæfte. Hihi!!😮
P1030181
Og som I kan se er det den lilla farve.
Hanken har jeg planer om at, jeg skal hækle i en anden farve. Men så langt er jeg slet ikke kommet endnu.
Og til sidst skal siderne og hanken hækles sammen i en helt 3. farve.
Jeg ville gerne have at, alle 4 farver skulle gå igen, men kan ikke finde, hvor det skulle være jeg puttede den 4. farve ind.
Så det må være godt nok med de 3🙂
P1030178
********************
A new poptabs bag is on the crochet hook.
It’s flowers, just like the first one I made, but I will join them together in a different way.

Dette indlæg blev udgivet i Genbrug, Håndarbejde, Hækling og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

10 svar til Dåseclips taske nummer 2

  1. nelly svanborg siger:

    super fedt fundet på. Ville gerne jeg selv kunne for samler på de dåseclips selv men giver dem til svigermor

    • Linda siger:

      Tak for din kommentar!!!
      Ja, det er en super fed ide og jeg synes det bliver rigtig flot.
      Men må lige for en god ordens skyld sige at det ikke er min opfindelse.
      Det er sjovt at bruge dem selv, men kan man ikke er det godt at de ikke går til spilde. Hvad laver din svigermor af dem??

  2. Bente Hansen siger:

    Hold da op, hvor er den flot.
    Har selv en del og tænker på at lave en..
    Kunne godt bruge en opskrift, hvor kan man få sådan en.
    Hilsen Bente.

  3. Wow for en flot begyndelse på endnu en dåseclips taske. Det er utroligt så stor en forskel det giver, om man hækler udenom, eller ej, denne ser mere luftig ud, og man ser mere dåseclipsne, end i den anden taske, hvor du hæklede rundt om hver blomst. Det ser ganske flot og elegant ud.
    Og tak for en rigtig hyggelig loppe-funds dag, håber du kom godt hjem, det gjorde jeg. Og er super glad for mine køb, og mit nye fund af et Ipad cover er allerede taget i brug🙂 Håber du også er glad for dine køb.

    • Linda siger:

      1000 tak Henriette!!
      Jo jeg kom godt hjem. Det begyndte at regne de sidste 100 meter så jeg var heldig.
      Håber ikke at du måtte vente forlænge på bussen.

      Selv tak for en god dag.
      Og rigtig godt du blev glad for dit cover. Den var også rigtig sød i mønstret.
      Jeg var sk… træt da jeg kom hjem så jeg tog mig en lur🙂 Så jeg har ikke helt nået at kigge på mine ting.

  4. Mitzie Mee siger:

    Hvor ser det flot ud. Det er altid spændende at følge med i dine projekter:)

  5. Pingback: En ny dåseclips taske på nålen | Lindas-netsted

  6. Pingback: Dåseclips taske 2 | Lindas-netsted

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

