Taske af efterårets flotte blade

Hrmmmm!!! Gad vide hvordan dette ender???😀 😮

Jeg er medlem af en flettegruppe på Facebook og der henter jeg rigtig meget inspiration.
Her i weekenden læste jeg en kommentar, der vagte min interesse.🙂
Det var en pige som havde tænkt på, om man ikke kunne bruge efterårs bladene til at flette af.
Med det samme var der en anden der tog tråden op…
Hun havde ganske vist ikke prøvet at flette af blade, men hun havde lavet noget andet. (som jeg desværre ikke helt kan huske hvad var😉 )
Og hun havde en opskrift på hvordan man kunne “lagre” dem så de bliver langtids holdbare og blødere at arbejde med.
P1030268
Der gik ikke lang tid så var der en 3. pige, som også havde en ide til hvordan det kunne gøres.
Det er faktisk lidt spændende og sjovt, synes jeg.
Og i dag på vej hjem fra arbejde fik jeg indhandlet glycerin, som jeg skal bruge og så har jeg samlet blade.
P1030273
****************
I’m going to try a new idea.
I will try to make a candy-wrap bag with the beautiful leaves the trees got right now.
I have got a recipe on how to make the leaves longlasting.
And today after work I was out buying the ingredients and collecting the leaves.

Dette indlæg blev udgivet i Genbrug, Teposefoldning og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

6 svar til Taske af efterårets flotte blade

  1. Susanne siger:

    Fantastiske farver, Linda. Det bliver da svært at vente på at se resultatet :o)

    • Linda siger:

      Tak Susanne,
      bevæbne os med tålmodighed bliver vi dog nødt til.
      Nu skal det ligge i blød indtil fredag og derefter skal det ligge i press og tørre endnu et stykke tid.🙂 men det skal blive spændende.
      Håber at du også for tid til at være med i projektet.

  2. Pingback: Taske lavet af efterårsblade -4 | Lindas-netsted

  3. Pingback: Taske lavet af efterårsblade 5 og færdig arbejd | Lindas-netsted

  4. Hanne Hedegaard siger:

    Dit link øverst til, hvordan ‘hun’ gør bladene til at arbejde med, virker ikke…

    • Linda siger:

      Tak for det. Jeg har desværre ikke et andet link jeg kan putte ind i stedet.
      Jeg ved ikke hvor hun har flyttet hen.
      Men opskriften er meget nem.
      1 del glycerin til 3 dele vand.
      Bladene ligger i blød 2-3 dage.
      Tør bladena af før du lægger dem i pres i aviser. og skift aviser oftere end jeg gjorde.🙂

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

