Taske af efterårsblade 2

I onsdags var jeg lige ved at gribes af panik.
Da jeg kom hjem fra arbejde, ville jeg lige kigge til bladene.
Og hvad så jeg???
-Jo jeg så en masse grumset vand og bladene så bare brune og kedelige ud😦
Men så rørte jeg rundt i det og løftede op i bladene og kunne se at det kun var vandet der var brunt. bladene var lige så farvestrålende som før. PUUUHHHAAAA!!!
Jeg tror at det simpelthen er mig der ikke havde vasket bladene godt nok før jeg lagde dem i glycerin bad.
Fordi jeg havde bare skyllet dem og det var ikke nok.
P1030275
Men jeg ville ikke have dem liggende i det vand mere. Så jeg besluttede mig for at tage dem op.
Den oprindelige plan var ellers at de skulle blive liggende til fredag.
Men planer er til for at laves om🙂

Så jeg gik i gang med at lægge dem op nogle stykker af gangen på vores opvaske stativ, så de lige kunne dryppe lidt af.
Og derefter tørrede jeg dem lidt ekstra af med noget køkkenrulle før jeg lagde dem i avispapir.
P1030279
Nu var det store spørgsmål hvad jeg så skulle gøre ved dem.
Vores lejlighed er jo ikke så stor…
Så hvor vil de være mindst i vejen.🙂
Jeg har simpelthen fejet det hele ind under gulvtæppet😀
Og så var det meningen at der skulle stå en stol ovenpå.
Men desværre fandt jeg ud af at foden på stolen ikke er massiv men hul.
Så jeg var nødt til at tage en bedroller frem og stille den under stolen.
Dette betyder jo så at vi i disse dage ikke kan bruge bordet.
P1030283
*******************
Wednesday I saw that the water, the leaves were in was getting brown. So I thought that the leaves was loosing their colors. But they wasn’t. I just hadn’t washed them properly.
So I have moved on to the next step. To dry them between newspapers.
Our flat is quite small so I had to find a way of drying them, that didn’t take up too much space. Which not succeded very well, as I needed to use the bedroller as well😉

Dette indlæg blev udgivet i Flette, Genbrug og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

2 svar til Taske af efterårsblade 2

  1. Mitzie Mee siger:

    Hvor er de flotte! Jeg savner lidt de spraglede danske efterårsfarver hernede.

    • Linda siger:

      Hehe!! Man kan ikke få det hele🙂
      Havde efteråret ikke haft alle de farver, ville det ikke være at holde ud at bo her i DK.🙂
      Farverne gør efteråret udholdelig, synes jeg.

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

