Knapper af kapsler

Jeg har brugt noget af weekenden på at lave lidt flere knapper.
Lige som dem her.

Allerede i sommers, da vi holdt noget af vores sommerferie i mor og fars sommerhus, fik jeg påbegyndt projektet.
Der er simpelhen ikke et bedre sted at arbejde på sådane projekter end hjemme i fars værksted.🙂
P1020210
Og denne gang kom far med en gummi hammer. Gummihammeren lagde vi hen over kapslen og så slog vi gummihammeren med en almindelig stor hammer.
Det forhøjede succesraten af fint runde kapsler betragteligt🙂
P1020212
John, han hjalp mig med at hamre og det var han rigtig god til. Så jeg kunne nøjes med at stå ved siden af og se sød ud og række ham en ny kapsel.🙂

Lige siden har de ligget, fordi så skulle vi så meget andet og først i går fandt jeg dem frem igen.
Jeg tog en lille håndfuld som jeg fik borret nogle huller i.
Disse har jeg dog ikke tænkt mig at bruge som knapper, men nærmere som vedhæng.
Så jeg har kun borret 1 hul i hver og af en lidt større størrelse.
P1030309
Og jeg er jo ikke i den heldige situation, at jeg bare har et værksted med en masse farveprøver af metalmaling.
-Hvis jeg altså ikke lige er i Sverige… Og det er jeg ikke nu.
så jeg har fundet på at jeg vil prøve at male dem med neglelak.
Men heller ikke neglelak har jeg særlig meget af. Jeg ejer faktisk kun 1 og så har jeg fået 3 andre til lige netop dette maleprojekt.
Men det betyder altså at mit farvevalg ligger indenfor et meget snævert spektrum😀
P1030322
Men synes nu nok at jeg har fået nogle meget søde knapper ud af det.

***************
I have made some new buttons of capsules from soda and beer bottles.
I started in the summer at my parents place and my father and John helped me.
Yesterday I continued. I drilled some holes in the buttons and then I painted them with nail polish.

Dette indlæg blev udgivet i Genbrug, Kreativ og tagget , , . Bogmærk permalinket.

4 svar til Knapper af kapsler

  1. Flot resultat du har fået ud af det – og skønt du havde en “lille hjælper” på denne gang. Kan godt lide farvevalget på kapslerne, de er blevet utroligt flotte🙂

  2. Ellen siger:

    Jeg måtte jo lige over at kigge, efter du meldte din ankomst hos mig … hold da op, hvor er du kreativ og rejselysten – lige en kvinde efter mit hjerte🙂
    Jeg læser videre hos dig …

    • Linda siger:

      Velkommen til, Ellen. Jeg har faktisk læst med i ny og næ hos dig igennem længere tid🙂
      Fordi jeg synes du skriver om ting der interesserer mig og på en meget underholdende måde.

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

