Majorelle parken eller Yves Saint Laurent

En af de meget flotte steder i Marrakech er Majorelle parken.
Jacques Majorelle var en fransk maler, som boede her og anlagde denne have.
P1030433
Da han døde overtog Yves Saint Laurent hans hus og have.
Den er nu åben for alle. Det koster dog 50 dh for at komme ind og 25 ekstra hvis man også vil besøge museet.
Vi kom ganske tidligt om formiddagen og det var jeg glad for at vi gjorde. Vi kunne med fordel sagtens have kommet tidligere og fået parken mere for os selv.
Jo længere tid vi var der jo flere kom og så blev det sværere og sværere at komme til at se de flotte ting.
Men der var vi alligevel bare på vej rundt for anden gang. Så vi gik heldigvis ikke glip af noget.
P1030445
Det er flot derinde og vi nød roen og farverne. Mange af gangene var knaldrøde og det hele var pyntet med virkelig farverige krukker med forskellige planter i. Jeg kunne ikke få nok af disse krukker og har nok taget flere 100 billeder af bare dem.😉
P1030439
P1030452
Inde i parken er der en knaldblå villa og det er i denne som museumet er. Men den havde vi ikke købt billetter til, så jeg ved ikke om den var god. Men selve villan er rigtig flot også udefra🙂
P1030494
I en lille sidebygning bagved den blå villa er der en lille udstilling med hans “LOVE” plakater.
P1030457
Og her finder man også en lille butik og en boghandel og toiletter.
P1030484
På vej ud af parken er der en rigtig flot afdeling med kæmpe kaktuser. Mange af kaktuserne har vi set tidligere men der var faktisk nogle stykker som vi aldrig havde set før.
P1030515
Det er en ret lille park, men det er en af de flotteste vi har set.
P1030477
*************
One of the very nice things to see in Marrakech is the Majorelle park.
Majorelle was a french painter who lived here and when he died Yves Saint Laurent took over the house and garden.
It’s cost 50 dh to enter and 25 ekstra if you want to enter the museum as well.
The park is very colourful and just a great place to visit.
P1030449

Dette indlæg blev udgivet i Marokko, Rejse og tagget , , . Bogmærk permalinket.

4 svar til Majorelle parken eller Yves Saint Laurent

  1. Ellen siger:

    Jeg får ikke rigtig kommenteret, men jeg har nydt alle dine indlæg fra jeres tur til Marakech!
    De blå farver er utrolig smukke – det er helt græsk, ikke? – og så alligevel ikke den helt rigtige, græske farve.

    • Linda siger:

      Lidt har jo også ret og jeg er ikke heller så god til at altid få kommenteret.
      Ja, jeg synes også de blå farver er rigtig flotte. Og Grekenland var faktisk også min første tanke. Men den blå farve passer ikke helt. Heller ikke den blå farve som husenes døre og andet er malet med.
      Fordi hvide huse med blå døre og vinduer er ikke et særsyn. Det er bare ikke helt den græske blå😉

  2. Mitzie Mee siger:

    Sådan en park kunne jeg også godt tænke mig. De der farvede krukker er enormt flotte, og så elsker jeg kaktusser i alle former og størrelser:)

    • Linda siger:

      Det var også en skøn park. En sådan park hjemme i privaten havde været alle tiders🙂
      Og lidt farligt, så ville jeg aldrig forlade den😀

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

