Taske lavet af efterårsblade -4

Nu, langt om længe har jeg fundet tiden til at fortsætte med mit projekt, som jeg startede på for snart længe siden.
Det er min flettede taske af efterårs blade.

Men som I måske husker opdagede jeg til min skuffelse at bladene havde tabt meget af deres flotte farver.
Sådan her så de jo ud den gang jeg lige havde fået dem ind.

Men skam den der giver op. En taske skal jeg lave ud af det. Nu hvor jeg har brugt så meget tid på det.
Så efter de veloverståede julemarkeder og rejsen til Marokko, så er jeg klar til at kaste mig over projektet.
P1040157
Jeg har tænkt lidt frem og tilbage, hvordan jeg skal flette bladene.
De har jo allesammen forskellige form, så det ville blive svært og give en masse spild, at prøve at få dem ind i de gængse skabeloner. (7*15,8*17 osv)
Men så tænkte jeg, at jeg gør da bare ligesom man gør ved motivflet.
Her klipper man jo ud og limer op på et andet led.
Så det er det jeg har gjort, siddet og klippet de flotteste af bladene i mindre stykker.
Bagefter skar jeg nogle gamle aviser op som jeg limede bladstykkerne fast på.
Til sidst har jeg så tapet dem.
P1040161
Jeg fletter med meget større led end hvad jeg plejer.
Faktisk har jeg aldrig flettet med så store led før.😉
Det er i størrelse 8*17, det gør jeg fordi at jeg gerne vil have, at man skal kunne se, at det er blade jeg fletter af. Og de kunne med fordel have været endnu større.
Skulle jeg finde på at gøre det igen, jeg har nemlig rigtig mange blade tilbage, så kunne jeg godt finde på at prøve at flette i 10*21 eller endnu større.🙂

Nu er jeg efterhånden klar til at begynde at folde.
Det er godt at jeg har investeret i et foldebræt.
Og det blev meget hurtig fyldt op😉
P1040167
Det blev også meget hurtigt tømt igen, da jeg startede med at flette.😀
Lige nu fletter jeg bare derudaf.
Mine rækker er på 48 led, som jeg synes ser ud til at være meget passende.
Bunden har jeg ikke overvejet endnu.
Men tror jeg laver en flettet bund, ligesom jeg plejer.
P1040169
*************
I have started again with the bag made of leaves from trees.
I have been thinking a lot about how to make the bag, as all leaves have different shapes.
I decided to cut the leaves into pieces and glu them on newspaper, that I had cut into pieces as well. (8*17)

Dette indlæg blev udgivet i Flette, Genbrug, Kreativ og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

11 svar til Taske lavet af efterårsblade -4

  1. Susanne siger:

    Det ser fantastisk ud, Linda. Jeg håber at mine bliver lige så flotte.

    Som du så kan regne ud, er jeg ikke rigtigt kommet i gang med at flette; men jeg havde faktisk tænkt mig at bruge samme metode, som du selv gør, med at lime bladstykker på et lap papir, og så flette af dem.

    Jeg tror, at mine blade er blevet ret sprøde. Hvordan er dine blevet?

    • Linda siger:

      Tak Susanne!!
      Hvordan gik det egentlig med farverne på dine blade???
      Mine blade har været fine og føjlige at flette med.
      Men det var også dels det jeg fik at vide at glycerinen skulle bruges til.
      Det andet glycerinen skulle bruges til var at konservere farverne. Som det så lykkedes mindre godt med.

  2. Ninna siger:

    Du har jo riktig lyckas med att ta vare på höstens alla färger. Flot.

  3. Cecilia Engfelt siger:

    Den kommande väskan ser jättefin ut (trots att bladen mist lite av sina färger). Vad duktig du är! Ser fram emot det färdiga resultatet:-)

  4. Ellen siger:

    Nu fik jeg endelig læst om resten af jeres tur – og om hvor træt den gjorde dig. Jeg ville have haft det på samme måde … ideelt set skulle sådanne ferier kunne tages i små bidder, men det er selvfølgelig ikke praktisk muligt, med mindre man er millionær!
    Det er en kanonflot taske du er i gang med, og jeg forstår godt, at du vil have fletfelterne så store som muligt, så man ikke er i tvivl om, at det er blade, du arbejder med.

    • Linda siger:

      Ja, det kunne have været smart at tage det i små bider.
      Men der er også det problem at man skal have lyst til at komme tilbage og se resten bagefter.
      Jeg ville rigtig gerne have været i Rabat, Fez og Meknes og en tur ud i selve Sahara.
      Og vi havde da også planlagt en rejse mere herned. Men nu ved vi slet ikke om vi overhovedtaget har lyst til at komme derned igen.
      Og 1000 tak, for ros. Jeg er glad for at du synes det bliver flot.

  5. Mai-Britt Kjær Laursen siger:

    Hej Linda – hvilket blandingsforhold har du brugt med glycerinen …

    • Linda siger:

      Hej Mai-Britt!
      Tak for din kommentar.
      Jeg havde jo tænkt mig at skrive opskriften ned, men tiden den flyver fra mig.
      Jeg har knap nok kommet længere på tasken nu, end hvad billederne viser. Men jeg håber på at få mere tid i det nye år.
      Heldigvis er opskriften ikke så svær.
      Den er blandet 1:4, og det er den fordi at jeg kun havde købt ½ liter glyserin. og 2 liter væske var altså for lidt.
      -Jeg vil anbefale at du blander den i 1:3 eller faktisk endnu stærkere 1:2.
      Jeg syntes jo bladene mistede meget af sin farve og måske vil en stærkere blanding kunne konservere dem bedre.
      -og så skal bladene ligge i blandingen i ca. 2 dage.

  6. Pingback: Taske lavet af efterårsblade 5 og færdig arbejd | Lindas-netsted

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

