21 December i den Grå hal

I år er det 17. gang jeg er med til juleløses jul og for første gang skal jeg være derude allerede den 21.december.
Igen i år skal jeg bygge bar.
Men som jeg har skrevet før så skal vi i år bygge helt nye barer. Så til det behøvede vi en ekstra dag.
Normalt bruger vi nogle gamle rustne jern dimsidutter, som jeg har skrevet om før.
Men ikke i år… I år skal vi have nogle fine brunkagehuse🙂
Som bare skal smides ud bagefter…
P1040352
Det er sjovt at være i gang igen.
Disse dage ude på Christiania er virkelig nogle dage jeg virkelig ser frem til.
Hvert år kommer der rigtig mange nye frivillige, men mange er også de samme og det er så sjovt at møde dem igen, år efter år i den grå hal.

I år skal jeg, foruden Monique selvfølgelig, være sammen med Carsten igen i baren.
Han hjalp mig med at bygge baren for 2 år siden og jeg har glædet mig til at se ham igen.
Carsten havde en kamerat med, Monty, hvilket betød at vi allerede nu var ved at være fuldtallige i baren🙂
Ikke noget med at fare rundt for at prøve at finde nogen til baren og det er jo skønt.

For 2 år siden var det også en mand som hedder Bo, der sammen med Carsten hjalp mig med baren.
Og det var da sørme ham der havde tegnet og planlagt udformningen af vores nye barer.

Vi skal bygge begge barer helt ens. Så planen var at først bygge den ene og derefter den anden.
Men som tingene udviklede sig, blev det til en barbygger konkurrence, selvom det vidste mig og Monique ikke noget om, før Carsten indrømmede ved aftensmaden at drengene sgu havde været lidt nervøse for at vi skulle indhente dem😀

Vi begyndte ellers dagen med at slide og slæbe.
Da den grå hals zebrastriber skulle slæbes udenfor.😉
(Zebrastriberne er nogle moduller til at bygge bar af, som den anden bar plejer at være bygget af)
Og da Bo havde gået alle sine tegninger og beregninger igennem, gik vi hen til den Grønne hal og handlede ind.
Tilbage i den grå hal skulle det hele skæres til og så gik vi igang med at skrue sammen.
De skal skrues sammen til rammer som så skal sættes sammen til sidst.
Selvfølgelig var der også tid til at få hilst på alle dem som man kun møder denne ene gang om året. 🙂
P1040346
*************
This year is the 17th time I will celebrate christmas on Christiania in the grey hall.
But for the first time will I be out there as early as 21 December.
We are going to build new bars. Not the usual ones, that doesn’t take so much time to build.
So we need a day more.
We started the day, cleaning up in the areas where the bars is going to be and after that we went shopping for materials for the bars.
And after that the real work bagan🙂
But in between there was time for breaks and time for talking with people that I only see on this occasion.🙂

Dette indlæg blev udgivet i Christiania, København og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

