Tunikaen fra Dale

Jeg skal mange år tilbage i mine indlæg for at finde, hvornår nu det var jeg begyndte at strikke på denne tunika.
🙂
P1040339
Jeg kan heller ikke sådan helt sige hvornår jeg blev færdig med den.
Men tror det var en gang sidste vinter.
jo da… Den har været færdig i et godt stykke tid og jeg har også brugt den flittigt.

Grunden til at den ikke var kommet på bloggen dengang, var at jeg lige ville presse de nederste kanter, så at den ikke rullede op.
Sidst jeg vaskede den var det så meningen at jeg skulle huske at presse kanten.
Det gjorde jeg ikke.
Men nu hvor John fik taget nogle billeder i Norge, af mig med tunikaen på, så tænkte jeg:
-PYT, det er nu eller aldrig den kommer på bloggen.

Jeg er super glad for den og for også ofte en masse positive kommentarer.
*************
I finished this tunic a long time ago, but it’s not until now it reaches my blog.
It’s made of alpaca wool.

Dette indlæg blev udgivet i Håndarbejde, Strik og tagget , , . Bogmærk permalinket.

8 svar til Tunikaen fra Dale

  1. marion siger:

    Den er da også bare blevet super fed og klæder dig godt… har selv oplevet lidt at det garn vokser når det bliver vasket men kan se at du ikke har det problem, det er jeg glad for at se, for blev da helt bekymret…. ville være super ked af at have solgt dig noget møg🙂

  2. Linda siger:

    Nej, jeg har ikke haft det problem og nu har jeg efterhånden haft den vasket 2 gange.
    Man skal jo heller ikke vaske sådan noget uld for ofte.
    Jeg kan bare sige at jeg er meget godt tilfreds med mit køb hos dig og med resultatet af det færdige projekt.

  3. Mitzie Mee siger:

    Hvor blev den flot. Sikke mange fine detaljer den har, er de broderet på?

    • Linda siger:

      Tak!!
      Jo det er broderet. Men jeg kørte lidt sur i broderierne.
      Der skulle faktisk også have været broderier på begge ærmer.
      Men de er droppet for evigt og altid🙂

  4. Gitte siger:

    Den er super flot!

  5. Ellen siger:

    Så har jeg lige været hele Trondheim igennem med dig🙂 Vi blev guidet gennem en stor del af byen af en trondheimer i sommeren 2012, men vi var ikke inde i Nidarosdomen – det kan da vist også være det samme, kan jeg forstå på dig.
    Tårnet har vi også til gode, men det ser ud som om der er en fantastisk udsigt deroppe fra.
    … Flot tunika🙂

  6. Linda siger:

    1000 tak, Ellen
    Nej, jeg synes ikke I gik glip af noget. Så det behøver I ikke ærgre jer over at I ikke nåede.
    Den er meget flottere udefra.
    Men tårnet og nordlys kan anbefales🙂

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

