Waimea bay beach

Vi læste i avisen at ude på nord strandene havde det i disse dage været nogle kanon bølger at surfe på.
I torsdags var bølgerne op til 17 meter høje og så høje har de ikke været siden 1986.
Det ville vi gerne ud og se. Ikke surfe…kun kigge.
Så i dag tog vi bussen ud til Waimea bay beach park.
Dette sted og et sted der ikke ligger så langt derfra, Sunset beach, skulle være de bedste steder.

Bølgerne var stadigvæk høje, dog kun halvt så høje som i torsdags.
Desværre så vi ikke nogle rigtige surfere.
I Waymea så vi 2 der var ude blandt bølgerne. Men de kom aldrig op og stå. Det havde jeg ellers glædet mig til at se.
Der var rigtig mange der lige som os var taget derud bare for at kigge.
Men vi fik ikke rigtig noget for den 25-øre.
Vi sad lidt og kiggede uden at det skete det store. Bølgerne kom rullende ind, og det så meget dramatisk ud. Skuet var flot, men surferne manglede.
Jeg ved ikke om det var fordi de allerede havde været der, eller ikke var kommet endnu eller måske gad de ikke mere. Understrømmene skulle ifølge livredderne vare meget kraftige.
Strandene var rent faktisk lukket af og man blev frarådt at gå i vandet, hvis man ikke havde mange års erfaring som surfer.

Vi gik videre mod næste strand, der var heller ikke nogle surfere.
Så vi gik videre mod næste strand, men her var der klipper i vandet, som gjorde det umuligt at surfe, så her var der selvfølgelig heller ikke nogen surfere.
Men skuet her var jo anderledes dramatisk, så her blev vi og spiste nogle sandwich og kiggede på bølgerne som slog mod klipperne.
Vi fortsatte til en sidste strand, hvor der heller ikke var nogle surfere.
Efter dette så vi at det var ved at være bus tilbage til Honolulu tid. Så vi fandt et bus stoppe sted og tog bussen tilbage.
Og selvom der ikke rigtig var nogle surfere så har det været en god dag med flotte strande og store bølger.🙂
************************
To day we went to Waimea beach. In a newspaper we read that the last couple of days had been great waves there for surfing. And we wanted to see that. But unfortunally we didn’t
We went from one beach to another to look for surfers.
But even if we didn’t see anyone surf, we visited some beautiful beaches and saw great waves.

Dette indlæg blev udgivet i Hawaii, Rejse, USA og tagget , , . Bogmærk permalinket.

4 svar til Waimea bay beach

1. Ellen siger:

17 meter!!! Okay, I så dem ikke, men det er den slags bølger, jeg meget gerne vil opleve. Fra stranden lige som jer … men det må være et fantastisk syn. Synd, at I ikke fik set de højeste – plus surferne🙂

• Linda siger:

Jep, vi synes også det er lidt ærgerligt. Men vi har nogle uger endnu på nogle af de andre øer. Det skulle da være rigtig uheldigt om vi ikke får en eneste surfer at se.

2. Krista Ravnborg siger:

Ser dejlig ud, ønsker jer en rigtig god ferie.