Pipfugle

Så er det tid til små Pipfugle igen.
Normalt er der ikke meget der interesserer mig mindre end fugle.
Men når jeg er ude og rejse er jeg altså meget anderledes interesseret 🙂

Ude ved Pearl Harbour i går så vi nemlig en fugl med et helt rødt hoved, Men jeg fik ikke noget godt billed af den og jeg ærgede mig gul og blå over det. Fordi så ville jeg måske aldrig finde ud af hvad det var for en slags.
Men hvilken var den allerførste fugl vi så da vi kom ind i Diamond head krateret.
-Selvfølgelig var det min lille ven…
Og her var der t.o.m et skilt med billeder og navne, så jeg ved tilmed hvad det er for en fætter 🙂
P1040644
Lad mig først presentere en”Brasiliansk Kardinal” (det er det amerikanske navn jeg har oversat til dansk)
Den kommer fra Syd amerika og er den første fugl der synger om morgenen.
P1040706
En dag da vi sad ude på vores terasse fik vi besøg af en lille “Lunde” i miniformat.
Uheldigvis havde jeg heller ikke her kamerat parat. Fordi det var ikke lige en sådan en jeg havde forventet mig at få besøg af der.
Men den var jeg da også heldig at se i dag.
Og selvfølgelig er det ikke en Lunde det er en “Javanesisk Spurv”
P1040691
Den sidste pipper jeg vil presentere jer for har jeg dog ikke noget navn på, den stod ikke med på skiltene.
Men sød det er den…
P1040656
******************
I love to take pictures of birds, when I’m out traveling.
And to day I have seen these birds in Diamond Head Crater
-Brazilian Kardinal
-Java Sparrow
-and the last one I don’t know the name of, but it’s cute

Dette indlæg blev udgivet i Dyr, Hawaii og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

