En dejlig dag ude i det blå

“Vi ta’r med toget ud på landet, der kan vi se en hjort bl.a. den kommer her og den siger…
Ja, hvad siger en hjort egentligen???
P1060908
Vi var i dyrehaven i går.
Og en tur i dyrehaven er jo ikke fuldendt før vi har set hjorte og gerne masser af dem.
Vi gik forbi nogle der stod ude i dette lille vandhul og pjaskede.
P1060910
Ellers bød turen i dag på rigtig mange gamle træer.
De er meget fascinerende at se på.
Deres tykke og meget knudrede stammer.
Det er i sær egetræerne der kommer til at se sådan ud.
P1060905
Og dem er der mange af.
Vi så også denne kastanie, den var dog ikke særlig gammel.
Men jeg syntes det så, så fint ud, hvor den stod helt grøn, mellem en hel masse stadigvæk nøgne træer.
P1060902

Da vi denne eftermiddag kom hjem og efter at vi fået spist. Havde vi lyst til at gå ud igen.
Vi tog bøger med og så tog vi hen i Søndermarken.
Vi havde fået varmen af at gå, så vi fandt en bænk i skyggen, hvor vi sad og læste.
Og for en gangs skyld er det mig der læser højt😉
Men så blev det alligevel for koldt og så fandt vi en bænk i solen.
Hvor jeg fortsatte med at læse.

Men så blev det for varmt og vi kunne også trænge til noget at drikke, så vi besluttede os for at gå til Valby og Spinderiet for at få en kaffe der.
Og så sad vi udenfor Biblioteket og læste videre…
Og hvad er det så jeg læser??

John har lånt en bog på biblioteket om caminoen.
Han har stået i kø til den lige siden vi kom hjem fra Hawaii, så den må bare være god.
Og det er den også.
Den er meget underholdende skrevet og lidt svær at lægge fra sig.
Havde det ikke været for at jeg skal læse den højt, så jeg bliver nødt til at hvile stemmen en gang imellem så havde jeg slugt den i løbet af en dag😀

Det er denne bog:
P1060915

*************
To day we went to Dyrehaven in the north of Copenhagen.
It’s a very nice place for excursions and there is a lot of wild deers.
We saw these ones in a waterhole.
When we later came home, we had something to eat before we went out again.
This time to a park in Copenhagen, Søndermarken.
I took this book with me, which is a book about the camino.
And I started to read it out load for John as well.

Dette indlæg blev udgivet i Dyr, København, Ture i Danmark og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

7 svar til En dejlig dag ude i det blå

  1. Ellen siger:

    Den gør som en hund. Eller … det gør de mindre rådyr i hvert fald. Vi tror tit, at der er løse hunde i skoven i ved vores ødegård, indtil vi får tænkt os om; så ved vi godt, at det er rådyrene, der siger noget.

    • Linda siger:

      Tak for svar!! det er da lidt sjovt at de lyder som en hund.🙂
      Tror jeg vil google det. Det burde da være muligt at der er nogen der har optaget det og lagt det på nettet.

  2. What does the fox say?

  3. Den må jeg da lige låne, det bliver spændende, hvornår den er ledig igen. Dejlige billeder

    • Linda siger:

      Indtil videre har den været mægtig god.
      Og også meget rørende😉
      Mange gange har jeg måttet opgive at læse og give bogen til John, så at han kunne fortsætte. Fordi at tårerne løber ned af kinderne.
      Man lever sig meget godt ind i hendes historie.

      Så Bente frem med klenexerne, eller så må jeg komme med en til dig, når du skal læse den🙂

  4. Linda siger:

    Hej Bente!!
    Så lykkedes det for dig at skrive en kommentar der ville sidde fast. T.o.m 2 kommentarer.
    Ved du hvad du har gjort anderledes?? fra hvornår det ikke lykkedes?
    Jeg er glad for at det endelig lykkedes.🙂

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

