Dag 1 Burgos- Hornillo del Camino

Jo, som sagt nu er vi igang.
Og hvordan er saa denne foerste dag gaaet.
-Jo da den er gaaet rigtig godt…
Jeg har lidt oemme akillessener. Jeg haaber det kan hviles bort til i morgen.

Vi kom jo lidt sent igang i dag.
Da vi foerst skulle med Bus fra Bilbao og bagefter paa posthuset.
Jeg ville egentlige ogsaa gerne have vaeret inde og besoege katedralen.

Men det kom vi ikke.
Det var simpelthen for dyrt. Det kostede 7€ at komme ind.
Vi ville bare ind og se den spanske helts “El Cids” grav og saa skulle vi afsted.
Jeg synes faktisk det er fraekt at tage penge for at komme ind og se en kirke. Jeg ved godt at man goer det mange steder.
Og jeg har da ogsaa selv betalt for at komme ind.
Men inderst inde synes jeg faktisk at det er hoejst upassende at det skal koste penge at gaa ind i en kirke.

I dag skal vi gaa til Hornillos del Camino. Og det er ca 18 km.
en rigtig godt foerste etape.

Vi har ikke moedt saa mange pilgrimme paa vores faerden endnu.
Jo, inde i Burgos var der en hel del, men vi havde gaaet rigtig mange km foer vi moedte den foerste.
Men da vi naermede os Hornillos begyndte de saa smaadt at dukke op.

Vi bor paa et rigtig fint herberg. Som langt fra er fyldt op.
Det er et helt nyt privat herberg, som ligger lige i starten af byen.
Det koster 9€.
Hvis alle de pilgrimme vi moedte ude paa ruten skal bo her i Hornillos, saa maa de have valgt det kommunale.
Vi gik bare ind i den foerste vi saa. Fordi jeg i min bog havde laest at der kun skulle vaere 1 herberg i denne by.
**********
To day we are walking from Burgos to Hornillo del camino ca. 18 km.
We are feeling well, but I’m a little sore. but I hope with a good nigths rest I will be fine again.
We wanted to visit the catedral in Burgos becourse the spanich nationalhero “el Cid” is burried there.
But it was to ekspensive.
I think it’s a bit unfitting for a church to take an entrancefee.
So we didn’t went in, we just started the camino.
Here in Hornillos we are staying at a new private alberge, and I think it’s good. there isn’t many other pilgrims here. they most be on the other alberge.
But we just entered the first one we saw, as I had read that there was only one in this village.

Dette indlæg blev udgivet i Pilgrims ruter, Spanien, Vandretur og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

4 svar til Dag 1 Burgos- Hornillo del Camino

  1. Karl siger:

    En fin fortælling, kan genkende din oplevelser. Fortsæt god vandringstur med glade ben og fødder.

  2. Christian Jensen siger:

    Nyd at være til i det – turen, de trætte ben og fødder, de andre pilgrimme, at være sammen – og frem for alt bare buen camino

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

