Dag 1 Burgos-Hornillos del camino

Hvis I synes at I har læst noget af dette før er det ikke helt forkert🙂
Jeg har bare kopieret det fra det tidligere indlæg. Rettet ÆØÅerne og tilsat billeder.
********************
Jo, som sagt nu er vi igang.
Og hvordan er så denne første dag gået.
-Jo da den er gået rigtig godt…
Jeg har lidt ømme akillessener. Jeg håber det kan hviles bort til i morgen.

Vi kom jo lidt sent igang i dag.
Da vi først skulle med Bus fra Bilbao og bagefter på posthuset.
Jeg ville egentlige også gerne have været inde og besøge katedralen.
P1070441
Men det kom vi ikke.
Det var simpelthen for dyrt. Det kostede 7€ at komme ind.
Vi fik dog at vide bagefter at med vores pilgrimspas kunne vi komme ind for halv pris.
Vi ville bare ind og se den spanske helts “El Cids” grav og så skulle vi afsted.
Jeg synes faktisk det er frækt at tage penge for at komme ind og se en kirke. Jeg ved godt at man gør det mange steder.
Og jeg har da også selv betalt for at komme ind.
Men inderst inde synes jeg faktisk at det er højst upassende at det skal koste penge at gå ind i en kirke.

I dag skal vi gå til Hornillos del Camino. Og det er ca. 18 km.
En rigtig god første etape.

Vi har ikke mødt så mange pilgrimme på vores færden endnu.
Jo, inde i Burgos var der en hel del, men vi havde gået rigtig mange km før vi mødte den første.
Han var spanioler, Arturo, og han kunne desværre ikke et eneste ord engelsk.
Vi gik sammen med ham, sådan lidt on/off de følgende 2 dage og helt frem til Leon mødte vi ham.
Der skulle han egentligen tilbage hjem og starte op på arbejdet, det nåede han vist også🙂 men kun for at søge mere fri så han kunne mødes med vennerne igen og følges med dem til Santiago. Så lige pludselig i Foncebadon dukkede han op igen. 🙂
Da vi nærmede os Hornillos begyndte pilgrimmene så småt at dukke op.
Hvor de lige pludselig dukkede op fra ved jeg ikke rigtig.
P1070458
Vi bor på et rigtig fint herberg. Som langt fra er fyldt op.
Det er et helt nyt privat herberg, som ligger lige i starten af byen.
Det koster 9€.
Hvis alle de pilgrimme vi mødte ude på ruten, lige før byen, skal bo her i Hornillos, så må de have valgt det kommunale.
Vi gik bare ind i den første vi så. Fordi jeg i min bog havde læst at der kun skulle være 1 herberg i denne by.

I Hornillos skal man passe på at man ikke farer vild🙂
Byen har nemlig en parallel vej til hovedgaden😮
Her er 2 herberger, 1 kirke, 1 bar og en lille bitte butik.
Jeg har på fornemmelsen at denne by kun eksisterer p.g.a caminoen.
Men sådan er flere byer her på caminoen.
P1070466
På herberget boede vi sammen med en amerikaner der hedder Terry. Ham vil jeg fortælle mere om senere. Han er nemlig med i filmproductionen I’ll push you.
Vi havde siddet og spist aftensmad sammen og bagefter ville mig og John ud og gå en lille tur.
Jeg kunne ikke lade være med, at for sjov sige at vi ville ud og kigge lidt på det pulserende natte liv.
Men Terry tog det meget bogstaveligt og troede at der rent faktisk var noget at komme efter. Grinende kunne jeg sige at jeg kun havde sagt det for sjov og at der helt sikkert ikke var noget i denne flække.
Det grinede vi meget godt af.

**********
Today we are walking from Burgos to Hornillos del camino ca. 18 km.
We are feeling well, but I’m a little sore. but I hope with a good nigths rest I will be fine again.
We wanted to visit the catedral in Burgos becourse the spanich nationalhero “el Cid” is burried there.
But it was to ekspensive.
I think it’s a bit unfitting for a church to take an entrancefee.
So we didn’t went in, we just started the camino.
we had walked for several hour before we met our first fellow pilgrim. That was Arturo from spain, we walked with him on/off for 2 days and for a longtime we followed in his footstep, choosing the same albergues.
Here in Hornillos we are staying at a new private alberge, and I think it’s good. there isn’t many other pilgrims here. they most be on the other alberge.
But we just entered the first one we saw, as I had read that there was only one in this village.
Here we are sharing a room with an american man, Terry. I will tell more about him and the filmproduction he is part of later. I’ll push you

Dette indlæg blev udgivet i Pilgrims ruter, Rejse, Spanien, Vandretur og tagget , , , , , , . Bogmærk permalinket.

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

