Dag 4 Fromista – Carrión de los condes

Vores dagsetape i dag er ikke særlig lang, hvilket passer mig forrygende godt.
De sidste 6 km vi gik i går, sammen de 2 spanjolere, gik lidt for hurtigt.
Jeg havde meget ondt i mine fødder om aftenen og den næste dag.
Det lærte os at vi ikke skal falde i og begynde at gå i andres tempo, istedet for vores eget.

Mig og John, vi er vandt til at gå sammen og har fundet ud af at det går rigtig godt.
Nogle gange kan det undre mig, fordi der er immervæk en ganske stor højde forskel på os.
Men vi går med samme hastighed.
Faktisk er det sådan at, når jeg rigtig er i hoppla, så er det John der bliver nødt til at halse efter mig.

Selvom etapen i dag ikke er så lang, så startede vi tidligt.
Alle andre stod op og fik morgenmad og startede.
Så det gjorde vi også.
Det var vores absolut tidligste dag. Vi startede allerede 6.25.
P1070535
Hele etapen i dag er langs landevej.
Men på et stykke af vejen er der en alternativ rute. Den valgte vi dog ikke at tage.
Igen var det masserne omkring os, der fik betydelse for vores beslutning.
Vi kunne se at alle andre valgte at bare fortsætte langs landevejen, så derfor gjorde vi det også.
Langs med landevejen kom vi igennem en masse små byer.
Jeg kan ikke huske om vi gik forbi nogle barer i disse byer, men kan i hvert fald konstatere at hvile mulighederne er blevet bedre siden min guidebog er blevet skrevet.🙂
I alle byerne er der rastepladser med borde og bænke i hver ende af byen.
I Villarmentero de campos var der også et rigtig hyggeligt herberg med en god have.
Der tog vi et hvil og John kunne købe sig en kop kaffe.
P1070537
Det var også på denne strækning som vi snakkede om de forskellige pilgrimsruter og mødte manden fra Luxemburg.

Vi var tidligt fremme i Carrion de los condes. Måske lidt for tidligt. Men som sagt jeg havde ondt i mine fødder og kunne godt bruge denne lidt kortere dag.
Jeg ville også rigtig gerne prøve på at bo på nonneklostret. Så Clarissasøstrenes herberg var vores mål.
Da vi trådte ind i borggården gik der en nonne og fejede og da jeg havde læst i min guidebog at nonnerne her lever i klausur og ikke må samtale med fremmede, blev jeg meget overrasket over at hun lige pludselig siger:
-Buenos Dias.
P1070539
Det var dog ikke hende der var hospitaleran, vi ventede lidt på at han dukkede op og så sagde han at de også havde dobbelrum.
Det sagde vi ja tak til.

Da vi stod og vaskede tøj, mødte vi en fransk dame, hende endte vi med at møde hist og pist hele vejen til Santiago. Det var en meget sød dame, der selvom hun var fransk var ganske god både til engelsk og spansk.

Ude i byen, mødte vi for første gang Patrik og Justin, hovedpersonerne i I’ll push you.
Og lidt senere mødte vi også Parick og Leo, gutterne fra Belgien.
Dem endte vi med at på et senere tidspunkt at gå på bar med og drikke belgiske øl.
P1070538
*****************
The stage today is not very long, and it suites me just fine.
Yesterday I walked a little to fast the last 6km, so my feet is hurting.
The hole day, today goes along a road. But there are many small villages along the road. I don’t remember if there where any bars in the villages but in the beginning and in the end there were nice places to have a rest.
in Villarmentero de campos there was also an albergue with a nice garden. Here we had a rest and John got a cup of coffe.
It was also here on the road we talked about the different pilgimsroutes, and that we met the man from Luxemburg.
In Carrion we stayed at the clarissas, they are nuns living in “klausur”, they are not allowed to talk to strangers. When we arrived there were a nun sweeping the floors and we were very suprised when she suddenly said:
-Buenos dias.
Here we also met a French woman, that we herafter met frequently al the way to Santiago.
Even if she was french she spoke both english and spanish.
In town we met Patrik and Justin, the protagonists from I’ll push you.
And also Patrick and Leo from Belgium, that we had some belgian beers with.

Dette indlæg blev udgivet i Pilgrims ruter, Rejse, Spanien, Vandretur og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

2 svar til Dag 4 Fromista – Carrión de los condes

  1. Pingback: Dag 19 Ventas de Naron – Melide | Lindas-netsted

  2. Pingback: Hvad der skete så… | Lindas-netsted

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

