Dag 8 Mansilla de las mulas – Leon

Igen har vi en kort dag.
Men det er fint, Leon er nemlig en rigtig fin by, som vi så vil have god tid til at besøge.

Det er også Sankt Hans aften, så byen vil være fuld af mennesker og fest og farver.
I Mansilla hørte vi mange der snakkede om, at så ville de herberger der er i Leon være fyldte med også unge mennesker, som er kommet for at feste.
Fordi at rygtet går med at de andre herberger tager imod andre også og ikke kun pilgrimmme.
Om det endte med at være rigtig ved jeg ikke.
Nonneklostret i Leon, skulle dog kun tage imod pilgrimme. Og vi var glade fordi det var det der var vores mål. Vi var sådan lidt ligeglade med om vi kunne komme med til festlighederne eller ej.
P1070605
Turen i dag er ualmindelig kedelig og vi endte da også med at gå alle 18 km ud i et stræk, stort set uden pause.
Det var en tur der bare skulle overståes.
Vi fik dog set nogle flotte broer.
Heldigvis havde man ført vejen væk fra de store bilveje, på store dele af ruten.
Der gik det så til gengæld rigtig meget op.
Dette billed er taget bagud, så vi er ikke på vej ned, men er derimod lige kommer op på bakketoppen.
P1070606
Vi fandt nonneklosteret og det var der også en hel masse andre der havde.
På dette refugium sover kvinder og mænd adskilt, hvis man ikke lige er gift.
Så vi var nogle gifte par som blev stuvet sammen i en afdeling i en større sovesal.
Vi fik dog ikke at vide før det var for sent at resten af sovesalen skulle huse en masse unge fra en skole i Sevilla.
SÅ MEGET FOR AT KUN TAGE PILGRIMME!!! 😦 PIS MIG I ØRET!!! 😦

Jeg behøver vel ikke fortælle at vores nat blev frygtelig.
Og vi har fået nok af klostre nu!!!
Aldrig mere skal jeg sove på et kloster, de er bare ikke for mig.
Vores 2 værste nætter indtil videre har begge 2 været på forskellige klostre.

På klostret forventer de at man kl. 21.30 deltager i en pilgrimsmesse.
Og måske er de vandt til at der kommer lidt flere. Men vi var kun en lille håndfuld der kom, men vi druknede alligevel i gruppen af de unge fra Sevilla, så det kunne være fuldstændigt lige meget.
John han gad heller ikke gå med og måske skulle jeg også have ladet være. Jeg var så sur og vred at jeg næsten kunne tude.
Jeg gik derhen sammen med Juliane.

Leon er en smuk by.
P1070613
Gaudi har tegnet et hus her i byen. I dag er det en bank og man kan ikke rigtig se noget indenfor. Sidst jeg var i Leon, travede jeg glad ind fordi jeg ville se den indefra også. Men det kunne jeg ikke nyde noget af, jeg kom ind i bank receptionen, som ikke var noget særlig og der var en dame som spurgte hvad jeg ville.
Og så kunne jeg bare gå igen.
P1070624
Vi så domkirken, vi gik dog ikke ind, da den var lukket.
Så vi gik rundt og lyttede til lydprøver, der er rigtig lagt op til den store gadefest i aften.
Samtidig kan vi dog også se at det virkelig er ved at trække op til uvejr.
Og det vil jeg også love for at det blev. Hold da helt op hvor det regnede og tordnede.
P1070629
***********
We have a short day today,so that we have time to visit Leon, which is a very nice town.
It’s the 23/6, midsommer, so there is going to be a big party in Leon.
But we will not take part in it as we are going to sleep in the nunery.
In Mansilla we had heard a lot of talk about the albergues in Leon. that as it was fiesta many young people came to Leon to party, and that they would occupy the other albergues. That the nunery was the only one just allowing pilgrims. if the roumors were true I don’t know.

To late we found out that all the married couples were going to share a big, big bunkroom with students from Sevilla.
😦 So much for only pilgrims 😦
You can imagine your self that we had a terrible night.

Well the walk to day was one of the most boring ones. but luckily they had tried to keep us from the most busy roads.
And we did see some nice bridges.
In Leon we saw the Gaudi house. We saw the cathedral, from the outside as it was closed when we passed by.
We went from square to square listening to music, when they had there final rehearsals for the party to night. at the same time we could see that the skies were getting darker and darker and in the evening there came a huge thunderstorm.

Dette indlæg blev udgivet i Pilgrims ruter, Rejse, Spanien, Vandretur og tagget , , , , , . Bogmærk permalinket.

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

