Nye tasker af efterårets flotte blade

Nu nærmer efteråret sig…
Nåja, når vi har rundet den 1. oktober så kan man vel egentlig også godt sige at den er kommet.

Men bladene på træerne er stadigvæk meget grønne.
Dog er der nogle som er begyndt at skifte farve.
Så på vej hjem fra arbejde i dag, stoppede jeg lige ved en Matas og gik ind og købte noget glycerin.
P1080393
Ikke fordi at jeg nødvendigvis skulle samle blade i dag.😮
Men jeg har besluttet mig for at samle i mindre portioner.
Så hvis jeg ser nogle flotte blade så tager jeg dem med hjem og så kan jeg lave små vandbade efterhånden som jeg samler bladene.

På den måde føles det ikke lige så tidskrævene og det fylder ikke så meget.
Jeg endte med at trække min cykel noget af vejen og så fik jeg, min første høst af blade.
Så nu er jeg i gang.🙂

Jeg har besluttet mig for at lave 2 tasker, fordi at den jeg lavede sidste år, havde jeg jo besluttet mig for skulle være til mig selv, men endte med at give den i gave til en 50 års fødselar.
Men 50 års fødselaren var ikke den eneste der holdt fødselsdag den dag, hendes datter blev 18 år og hun fik et gavekort til en taske.
Og hun kunne altså også godt tænke sig en taske lavet af blade.
Så det er selvfølgelig det hun får.
Og det er så den ene taske, den anden er til mig selv. Så håber jeg, at jeg får lov til at beholde den denne gang🙂

Og så er det lige det med opskriften:

Først vasker jeg bladene og for fjernet stængelen, hvis den stadigvæk sidder på.
Så blander jeg glycerin og vand.
Denne gang har jeg blandet 1 del glycerin med 3 dele vand og så sluttede jeg af med en squis mere glycerin.🙂

Det skal nu stå og trække i 2 dage.
P1080394
**************
It’s autumn and I have started planning for my next bag, that i will make out of leafs.
In autumn the leafs on the trees is very pretty and you can use them for candy-wrap.
I went to a drugstore and bought some glycerine, and efter that I went for a small walk and picked some leafs in red and green colors.
I want to make 2 bags this year.
the one I made last year I was planning to keep to myself. But I gave it away as an birthday present. But it was a double birthday and the other girl got a giftcard for a bag as well.
she desided that she wanted a bag made out of leafs as well. So one is for me and the other one is for a birthday girl.🙂

And the How to do:
after I had picked the leafs I washed them and took of the stems.
I mix the glycerine with water.
1 part glycerine and 3 parts water and after that a little more glycerine.
I will let it stay in the bath for 2 days.

Dette indlæg blev udgivet i Flette, Genbrug og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

