Efterårsbladene skal presses

I søndags da jeg opdagede at første ladning blade havde tabt farven, havde mig og John været ude og gå en meget lang tur.
På turen kom vi bl.a igennem Carlsbergs have og Vestre kirkegård, hvor vi stoppede hist og her og samlede flere blade.
Jeg fik samlet rigtig mange.
Fordi at jeg fandt rigtig mange som jeg syntes var pæne.
P1080459
Bl.a fandt jeg disse egeblade som havde en næsten læderagtig farve.
Jeg tror at det bliver rigtig flot med dem i tasken især hvis de beholder den læderagtige farve.
Eller hvis jeg havde samlet mange nok en hel “læder” taske🙂

Men jeg fandt også røde ahornblade.
Dem ville jeg altså også prøve, selvom jeg havde dårlige oplevelser med andre røde blade.
Men skam den der giver op🙂
P1080458

Da jeg havde vasket og ordnet de blade som jeg havde plukket på dagens tur, så blev de blade jeg tog op af glycerinbadet sorteret.
Dem som havde fuldstændig tabt farven blev smidt ud og resten blev lagt i press.
Og de nye blade blev smidt ned i glycerinbadet. Jeg hældte resten af glycerinen i og også lidt vand.
Jeg målte ikke så nøje, men var alligevel nøje med at blandingen ikke blev for tynd.🙂

Dette sidste hold blade lå i glycerinbadet i 4 dage, fra søndag til torsdag, hvor jeg fik tid til at kigge til dem.
Og de røde ahornblade var stadigvæk røde.😀 IHHHH!!! Jeg var nærmest lykkelig!!🙂
P1080470
Så skulle de lægges i press.
Jeg styrtede rundt i hele lejligheden for at finde aviser.
Ja, jeg havde jo bare lige nogle dage forinden været nede med alle aviserne, undtagen dem som jeg havde glemt og dem skulle jeg finde nu🙂

Det første hold blade havde allerede ligget i press i 4 dage nu, så de fik også lige en ny avis.
Jeg ved ikke om det er nødvendigt.
Men for mig giver det i hvert fald mening at bladene lige skal have friske aviser, så at de ikke ligger i press i våde aviser.
P1080468
*************
I have been out picking some more leaves.
We went for a long walk that included Carlsberg garden and West cemetery.
I fund some beautiful oak leaves that almost have a leatherlook.
I also found some very red maple leaves. And I hope they will keep there color.
I put them into their glycerinbath and they stayed there for 4 days.
And now they are in press. I put them into some newspapers and put everything in under some heavy furniture we have.
The maple leaves did keep the red color, and I was glad!!🙂

Dette indlæg blev udgivet i Flette, Genbrug og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

Et svar til Efterårsbladene skal presses

  1. Pingback: De røde efterårsblade. | Lindas-netsted

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

