De røde efterårs blade igen, igen.

Jeg vil lige advare mod at de næste 2-3 indlæg kommer til at handle om de røde blade.
Altså nogle rigtig nørdede indlæg, som kun interesserer de indviede.
Men I andre er selvfølgelig velkomne til at læse med. Men I skal ikke føle jer tvangsindlagt til det🙂

Jeg skrev jo sidst at alle mine smukke røde blade var blevet helt sorte efter at de havde ligget i press.
Her fik jeg en kommentar fra Uglemor om det måske kunne være sådan at det var svamp.
Det kunne jeg ikke svare på den gang og jeg ved faktisk ikke om jeg kan svare på det nu.
Men jeg er tilbøjelig til at give hende ret.

Hun bad også om et billed og det kommer her.
P1080551
Alle disse blade var engang rigtig flot røde.
De holdt farven i glycerinbadet, men jeg lagde dem våde ind i aviserne og da jeg kiggede til dem efter 3 dage var de blevet helt sorte.
Her er et nærbillede af en af dem hvor man nede i venstre hjørne kan se at lidt af det røde skinner en lille smule igennem.
P1080552
De har også nogle hvide prikker på sig og det tænker jeg er svamp, men dem har jeg først set i dag, hvor jeg har taget dem ud af aviserne.

**************
The following 2-3 post is nerded post about the red leaves for my next bag.
I got a comment from Uglemor, that she wanted to see a foto of the black leaves, that once were red.
she suggested it could be a fungal and I think she’s right.

Dette indlæg blev udgivet i Flette og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

