Bladblomst-DIY

Jeg bliver nødt til at indrømme at jeg stadigvæk kigger på blade.
De er bare så smukke, de efterårsblade.
Det er jo lidt synd at de bare ligger der og bliver brune og slaskede af regn og vind.
P1080616
Den anden dag kom jeg så ved et tilfælde ind på denne blog.
Hun er naturvejleder og skriver bl.a. om aktiviteter i naturen.
Og der var jo lige det jeg søgte, en grund til at gå ud og samle flere blade.😉

Jeg synes dog ikke hendes vejledning er så god så mine blomster blev ikke nær så pæne.
Men nu har jeg prøvet og resultatet er godkendt.

Det eneste du skal bruge er:
-En masse blade, Store ahornblade, det er jo også dem der er mest farvestålende.
-Noget snor. Hun brugte ståltråd, mit ligger oppe på loftet så jeg brugte noget metaltråd, som man også kan brodere med. Men garn kan også gøre det.

Så er det bare at gå igang🙂
P1080599
– Fold de øverste blad spidser ned. Med den flotteste side udad.

– Rul bladet om sig selv. Det skal ikke rulles stramt, så giver det ikke nogen fylde.
Vil du have en større blomst så tag flere blade og rul udenpå. Stadigvæk uden at stramme for meget.
Jeg syntes denne del var lidt besværlig, da jeg jo gerne ville have den stram i bunden, men mere løs og fyldig længere op. Men du må bare forsøge dig frem🙂
P1080602
– Kronbladene er hele blade, som jeg har lagt uden om.
For at få dem til at stritte lidt har jeg mast dem lidt sammen nede i bunden.

– Og så skal du binde det hele sammen med din snor.
P1080608
Og sådan så er den færdig, din efterårs blomst.

***********
I have made some flowers out of the beautiful autumn leaves.
You need some leaves, the ones from the marple tree is the most beautiful, and some thin steel wire or just some yarn🙂
Fold the tips down, so you have a straigth line and roll the leave on itself. If you want a bigger flower roll more leaves around.
to make the petals, use hole leaves and wrap them around to, but wrinkel them a little on the buttom.
and in the end tie everything together with the choosen tread.
P1080611

Dette indlæg blev udgivet i Kreativ og tagget , , . Bogmærk permalinket.

3 svar til Bladblomst-DIY

  1. Ninna siger:

    flot, men de blå farve, hvor kommer de fra?

    • Linda siger:

      Blå farve???🙂 Det må være skærmbilledet der snyder dig.
      Der var nogle blade der var rigtig røde de ser næsten sorte ud på billedet, kan det være dem du mener???

  2. Ninna siger:

    Det er det jo nok. De ser meget blå ud på min skärm.

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

